uitproberen

Laura is sinds een paar dagen heel erg aan het uitproberen hoe ver ze kan gaan. Ze doet dit vooral als ik Annemiek (vandaag drie weken oud) de fles geef en dus niks kan doen.

Voorbeelden:
- dingen uit de box halen en niet terugleggen als ik dat vraag
- de speelgoedbak omkeren terwijl ik gezegd heb dat het niet mag
- aan mijn haar trekken (eerste keer per ongeluk) en niet stoppen als ik zeg dat het niet mag omdat het au doet

Wat doen jullie als ze niet willen luisteren? Ik heb haar al een paar keer op de gang gezet maar dat maakt weinig indruk, toen ik haar vroeg iets terug in de box te leggen zei ze zelf al "gang?"...

Fijn he!!!! En natuurlijk doet ze het als jij met Annemiek bezig bent. Dat is de ideale timing.
Als Renske iets doet wat niet mag laat ik duidelijk merken dat ik boos ben en dat vindt Renske heel erg. Ook moet ze wel eens op de gang staan, maar dat maakt niet zo heel veel indruk.
Bij ieder kind moet je kijken wat werkt. Emma vond bij de deur staan verschrikkelijk en nog steeds, bij Renske is het heel anders.
Maar wel consequent blijven en gelijk straffen, anders snapt ze niet meer waar het over ging.

Herkenbaar vanuit de tijd dat onze derde werd geboren; toen had ik nog 2 andere kids rondlopen in huis die graag 'stoute' dingen deden in de tijd dat ik borstvoeding gaf o.i.d.
Wat helpt, is om hen afleiding te geven, of iets wat ze heel fijn vinden (koekje met drinken; tv kijken, naast mama mogen zitten met een boekje terwijl jij de fles geeft). Zo wordt het voedingsmoment van de kleinste een gezelligheidsmoment. Het is zo jammer als dat nou juist het moment wordt dat je moet gaan straffen. Tuurlijk moeten ze niet te ver gaan, maar het is ook een roep om een beetje aandacht ook voor hen. Dus als het even kan, is het super als je uit de hoek van het straffen en boos-moeten-worden kunt blijven. Klinkt makkelijker dan het is, maar hier werkte het wel als een trein. Succes met de kleine dondersteentjes ;-)

Hoi,

Dat herken ik ook ja, zeker als ik er 1 aan de borst had was dat HET moment om te vervelen, ik gaf ze ook afleiding in de vorm van iets lekker en tv dan naast mama en dat ging best goed! of idd een boekje, net wat ze leuk vinden.
Bewaar bijv het fruit of koekje tot dat tijdstip!

Succes Gr MJ

Ik herken het ook. Ik liet Milton dan ook altijd lekker in zijn stoel naar een van zijn progammas kijken met drinken en een koekje. Ik vond de momenten dat ik moest afkolven ook een ramp daardoor was ik na 6 weken ook gestopt was teveel stress

groetjes lisette

Noah is een heel gevoelig mannetje. Als hij iets niet doet wat hij niet mag, corrigeer ik hem op een hele rustige manier. Ik zeg rustig Noah nee. Hij luistert dan meestal wel. Al word hij nu wel wat eigenwijser, inderdaad ook als ik Luca aan de borst heb. Als hij echt niet luistert, pak ik hem bij zijn arm en zeg wat harder noah nee. Daar schrikt hij vaak zo van, dat hij echt moet huilen.( soms raakt hij dan bijna overstuur) Hij zit er dan ook echt niet meer aan. Ik denk dat zijn baby broertje niet zo gevoelig is en dat ik daar wat meer mee te doen krijg, dus ik lees jullie adviesen en probeer ze te onthouden. whahahah

Maar als ik Luca voed, zet ik Noah naast me met een boek en ga samen lezen.

Succes

Terug
Bovenaan