Uitrekendatum!??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik heb vanmiddag een berichtje op het forum gezet over mijn zwangerschap.
Nu was mijn volgende vraag; hoe rekenen jullie de uitrekendatum uit?
7 maart was de datum van mijn laatste menstruatie...
Op een site kon je het laten uitrekenen en is het 12 december en de andere site 17 december...
Hebben jullie advies?
Natuurlijk is het maar een indicatie maar toch..

Hoi barbara, gefeliciteerd!!!

Zover ik weet kun je ook je eerste dag van laatste menstruatie nemen plus 9 maanden plus 1 week.
Dus uhh....7 maart is 7 dec is..... 14 dec!!!!

groetjes nicole

Hoi Barbara,
Allereerst gefeliciteerd!

Je uitgerekende datum ligt a.o. aan je menstruatie cyclus. Bij de meeste vrouwen is dat gemiddeld 28 dagen. We gaan er gemakshalve ook even vanuit dat de gemiddelde zwangerschap 40 weken duurt.

Er van uitgaande dat de eerste dag van je laaste menstruatie 7 maart is met een 28daagse cyclus dan bij jij uitgerekend op 15 december En was rond 20 maart je vruchtbare periode en heeft bevruchting ergens rond die tijd plaats gevonden.

En ben je nu ongeveer 5 weken zwanger (omdat de datum waarop de bevruchting heeft plaats gevonden nooit precies vast gesteld kan worden gaan ze uit van de eerste dag van menstruatie want die is wel zeker en zo krijg je de eerste twee weken krijg je als het ware cadeau)

Grappig he!

Ik heb deze wijsheid ;)  van een schijfje waarop je dat heel makkelijk kan zien. De huisarts gebruikte hem bij mijn eerste bezoekje ook  (Dit Schijfje zit o.a op het boek van Beatrijs Smulder en Mariel Croon althans daar heb ik hem van )

Geniet lekker van je zwangerschap!
lieve groeten lotski

Hoi ! allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap !

Het kan inderdaad kloppen hoor.Mijn laatste menstruatie was op 27 februari en ik ben op 4 december uitrekend.Ik heb het trouwens uit de negen maanden agenda daar staat ook zo'n overzichtje in waar je het zo af kan lezen.

gr.Peggy

Terug
Bovenaan