uitrekenings datum verwarrend

Hallo,
Ik heb een probleem met de uitrekenings datum en ik vroeg me af of er meerdere zijn die dit hebben of hebben gehad.

Als ik uit ga van mijn laatste menstruatie ben ik 19 februari 2011 uitgerekend,

de vk heeft bij de termijn echo 19 maart berekend,

bij de pret echo kwam er 15 maart uit,

en nu was ik afgelopen zaterdag in het ziekenhuis omdat ik heftige weeen had ( weer verdwenen) en daar kwam steeds uit dat ik 1 of 3 maart ben uit gerekend. ( dat scheeld dik 2 weken ! )
wat is het nou ...? ik maak me er best wel druk om eigenlijk.
ik heb al eerder in de zwangerschap aan gegeven dat ik het gevoel had verder te wezen maar mijn vk weigerde een nieuwe termijn meting te doen.

bij mijn eerste 2 kinderen zat het altijd goed met de echo,s en kwam er steeds de zelfde datum uit.

Help !!!! wat moet ik doen ???
 
Je gevoel volgen en altijd voor je jezelf opkomen, klinkt een beetje overdreven maar als moeder zijnde heb je het toch vaak aan het juiste eind. (heb ervaring namelijk)

Een vriendin van mij die bleek ook een week verder te zijn dan aangenomen werd, toen haar kindje ook geboren werd had het ook helemaal geen smeer meer op z'n lichaam en de verloskundige zei meteen ook dat het zeker wel een week verder was wbt gewicht.

Kan je het ziekenhuis bellen misschien?? En wat vertelde hun jou toen jij het ook bevestigde dat je het idee hebt dat je verder bent dan de vk zegt?

Succes
 
Ten eerste bedankt voor je reactie:D

in het ziekenhuis zeggen ze dat ze er nu niks meer mee kunnen, omdat ze het niet meer mogen veranderen in verband met de risico,s.
en dat het ook een groot kind kon wezen ..... maar 2 weken verschil???
ze zei gelukkig wel dat ik me geen zorgen hoefde te maken als het nu geboren zou worden. maar dat moet dan in het ziekhuis.
ik denk dat er meer risico,s aan zitten door aan te nemen dat ik maar 35 weken ben, straks ga ik dik over tijd... ( denk niet dat dat snel gebeurd maar toch)
ik ga idd mijn eigen gevoel volgen , maar vind het wel frustrerend niet te weten wat mijn datum is,
ik wil graag thuis bevallen net als bij mijn eerste 2
( ben tot nu toe altijd 1 dag na uitreken datum bevallen),
en als ik nu of volgende week beval moet ik naar het ziekenhuis... hoogst waarschijjnlijk voor niks.
dat zou erg jammer zijn.
Ik heb verschillende groei kalenders gelezen en week 37 / 38 heb ik nu meer mee dan 35 / 36 qua kwaaltjes en gevoel. en als ik een beetje vergelijk met mijn eerste 2.
ook is de baby al helemaal ingedaald.

maar ja kan helaas niet anders dan afwachten.

 
ik denk dat het qua kwaaltjes niet zoveel uitmaakt.

Bij mij is de datum ook steeds anders. Dacht in eerste instantie zelf 5 maart maar dit werd n.a.l.v. termijn echo 18 maart. Deze datum houden ze bij ons in het ziekenhuis aan.
Bij de 20-weken echo liep ik een week voor, dus 11 maart en nu met 34 weken had ik een echo waaruit bleek dat ie 3 weken voorliep om schema...zou het eind februari zijn...

Maar daar veranderen ze helemaal niks aan bij ons in het ziekenhuis, ze houden me nu wel extra in de gaten of het kindje niet explosief groeit
HEt kan allerlei oorzaken hebben als het kindje wat groter is. en dat hoeft niet meteen te betekenen dat er wat mis is of dat je verder bent.

Misschien je verloskundige of gyn nog even om extra info vragen als je je zorgen maakt.

Groetjes Annemiek
 
qua echte kwalen maakt het idd niet veel verschil, maar de dingen die ik nu voel heb ik bij de eerste 2 pas na 37 weken gehad,
nu kan het ook zo zijn dat het bij een 3e allemaal iets anders loopt maar als ik zo alles op een rijtje zet is het wel raar.
en weet ik gewoon bijna zeker dat ik verder ben dan dat de vk zegt, ook omdat ze bij de 12 weken echo al aangaf het moeilijk te meten was vandaar,
maar mischien zit ik er naast alles kan :D
maar ik wordt er gewoon heel onzeker van en kan nu ook niet echt van de laatste lootjes genieten omdat het maar een beetje in me hoofd blijft hangen,
ik heb al aangegeven bij de vk dat ik twijfels had bij de uitreken datum , maar zoals je al zei is het ook niet meer goed te meten nu , dus als ze dat zouden doen zou het toch niet bewijzen dat ik verder ben.
het enige wat ik kan doen is afwachten tot de kleine er is en dan zien we het vanzelf.
ik hou maar gewoon voor me dat het binnen nu en 4 weken wel een keer geboren zou worden haha.
moet het maar een beetje positief in zien denk ik,
en dat ik dan mischien in het ziekenhuis moet bevallen .. nou ja maak ik dat ook eens mee :D

allemaal hartelijk dank voor jullie reactie,s
 
Sterkte er mee hoor! Snap goed dat het zo verwarrend is, en die hormonen maken je al zo onzeker (mij tenminste!) Goed dat je je zorgen kenbaar hebt gemaakt aan de verloskundige.
Kunnen ze er ook rekening mee houden..
en ik ben in het ziekenhuis bevallen 2 keer en dat valt ook wel mee hoor.. vond het 1ste nachtje bij beide ook wel lekker!

Ben benieuwd wat men zegt als jullie kleintje geboren is...of dan toch blijkt dat je gelijk had!!
Zou zelf gewoon 19 maart in je hoofd houden, kan het altijd meevallen he!

Liefs
 
Terug
Bovenaan