Uitslag 20 weken echo.

Ik heb afgelopen woensdag 6 januari eindelijk met 21 weken mijn 20 weken echo gehad. ik kwam net terug uit Parijs dus was erg benieuwd of t wel goed ging met ons kindje ivm het vele geloop etc etc.

Ten eerste wordt het een meisje, maar er zijn 2 nadelen, onze meid ligt in stuitligging ( ik weet dat dit nog vaak kan veranderen ) maar het tweede wat me echt dwars zit en waar ik me echt zorgen om maak, ze ligt 9 dagen achter met de groei.. de vrouw die onze echo genomen heeft zei ze mag niet meer als 14 dagen achter liggen anders moeten we eens kijken om wat te doen.. maar ze zei niet wat er dan precies ging gebeuren.. zijn er meiden/vrouwen hier die mij misschien gerust kunnen stellen en vertellen wat voor vermoeden jullie hebben wat er dan gaat gebeuren?

verder had onze kleine meid geen afwijkingen :d ze was wel klein 22CM ma de gyn zei dat t kwam omdat wij ook niet super groot zijn :D

Liefs, Sandy19

Hoi Sandy,
allereerst gefeliciteerd met je dochter!

Een stuitligging is niet supererg, dat kan idd, in die 19 weken die ze nog moet, gewoon veranderen hoor :)

9 dagen is toch niet superveel om 'achter' te lopen in groei? Dit werd ook ooit tegen mijn moeder gezegt, maar ze heeft gewoon prima gezonde kids hoor :)

Krijg je binnenkort nog een nieuwe echo, om te kijken of ze een beetje meegroeit?

Fijn toch dat ze geen afwijkingen heeft verder, das veel belangrijker dan of ze groot of klein is! Idd, als jullie kleiner zijn, zal zij geen 9 pond worden waarschijnlijk ;)

no worries joh! geniet er lekker van dat ze helemaal gezond is!

Ik moet straks om 11 uur voor mijn 20 weken echo. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Mocht ik dingen horen waarvan ik geen precieze uitleg krijg dan zal ik er om vragen. Misschien kan ik je dan meer vertellen. Liefs Vanessa

Hoi!

Mooi dat verder alles goed was! een meisje leuk (die krijg ik nu ook). Nee 9 dagen is niet echt achterlopen pas met 14 weken heet het achterlopen nu is het gewoon kleiner dan het gemiddelde. Die van mij is nu ook 6 dagen kleiner, maar ik ben ook klein! Dat zou in jou geval ook zo zijn... dus maak je echt geen zorgen.

fijn dat alles goed was met jullie kleine meisje!! tja, achterlopen.... mijn ene dochter liep ruim 2 wk achter op haar 2lingzusje.... ik zou niet weten hoe ze dat op zouden kunnen lossen....
misschien dat ze een echo gaan maken om te kijken hoeveel voeding ze via de navelstreng krijgt.... mocht het zijn dat die er te vroeg mee ophoudt, denk ik dat je een ks krijgt of eerder ingeleid werd. mijn moeder kreeg met nog geen 7 mnd een ks omdat de placenta niet genoeg voeding/zuurstof naar me doorstuurde....
maar of dat bij jou ook het geval is weet ik natuurlijk niet. ik ben geen expert :eek:P
succes ermee!!!!

Gefeliciteerd met jullie meid...ik weer verder niks van achterliggen in groei dus kan je niet helpen suc6 ermee,
Mijn tweeling ligt goed op schema..

heel erg bedankt voor jullie reacties.. ik weet nu dat ik me dus nog niet echt zorgen hoef te maken.

volgens mij krijg ik voorlopig ook geen echo meer althans de mevrouw die de 20 weken echo nam zei daar niets over misschien dat mijn vlk er 20 januari wel iets over zegt..

heel erg bedankt meiden!

Hoi Sandy,

Bij mijn 20-weken echo kreeg ik te horen dat mijn kleintje een week achterliep. Is op zich geen porbleem als de kleine maar goed blijft groeien en dus niet nog verder gaat achterlopen. Ik heb 2 weken later nog een echo gehad en hieruit bleek dat de kleine wel goed gegroeid was in deze twee weken, maar wel net onder de ondergrens blijft zitten. Daarnaast was ook de hoeveelheid vruchtwater in mijn bloeddruk prima in orde. Voor de zekerheid herhalen ze de echo nogmaals bij de 26 weken om er zeker van te zijn dat alles goed blijft gaan.
De echoscopiste zei de eerste keer dat als de groei wat verder achter gaat lopen, dat je dan waarschijnlijk meer rust moet gaan nemen.
Als je om vraagt hoor je opeens veel meer famlieledene n vrienden die ook te horen hadden gekregen dat ze rustiger aan moesten doen omdat de baby erg klein was en die tenslotte een kind van 4 kilo of meer op de wereld zette!
Oftewel: ik zou me maar niet al te druk maken (doe ik ook niet meer).

Liefs, Gizmo

Terug
Bovenaan