uitslag allergietest floor :(

hee meiden
afgelopen dinsdag hebben we de uitslag van floors test gehad

helaas pakte hij niet uit zoals we gehoopt hadden

ze is idd flink allergies voor kippen ei eiwit en dodelijk allergies voor pinda
uitleg arts : de reactie van floor op t ei is duidelijk daarmee was ze niet in levensgevaar maar de reactie die t bloed gaf bij de pinda was zorgwekkend
als ze pinda binnenkrijgt kan ze sterven!
we hebben medicatie voorgeschreven gekregen die we altijd bij ons moeten hebben en meteen moeten toedienen als ze een reactie krijgt ( als er ergens dus pinda of ei inzit wat wij niet weten )
en als dat erin zit moeten we meteen naar de dichtsbijzijnde eh

hier schrokken we behoorlijk van

moeten dus heel goed opletten van wat ze wel en niet hebben mag

als ze een jaar geweest is moeten we een x testen of ze nog zo hevig reageerd of dat t dan minder of weg is

liefs maurilla

Begrijpelijk dat je hier van geschrokken bent,
het is ook niet niks!

Snap dat je nu overal goed oplet en voorzichtig bent met dingen.

Je zal het vast wel weten maar soms zit er geen pinda in producten maar staat er wel op dat het in een fabriek gemaakt is waar ook pindas of noten zijn verwerkt,
Dacht, schrijf het toch maar op ;-)

Liefs Marina

Hoi Maurilla, ik snap dat je bent geschrokken.
Best lastig omdat je nu alle etiketjes moet lezen. Leah heeft ook een pinda-allergie en dus een epi-pen in geval van nood. Gelukkig is het (tot nu toe) redelijk makkelijk om pindagebruik te voorkomen. Maar het is gewoon een erg nare allergie.
Ik hoop heel erg voor jullie dat Floor na een jaar misschien wat minder heftig reageert? Ik neem aan dat provocatie met pinda en ei dan onder begeleiding van een arts in het ziekenhuis gebeurt?
Na Leahs 3e jaar gaan we kijken of ze nog steeds zo heftig reageert.
Even een hele gekke vraag: heeft Floor ook last gehad van haar vitamine K? (gemaakt op basis van pinda-olie). Leah huilde altijd enorm als ze die kreeg. En heb je borstvoeding gegeven aan Floor en zelf indertijd ook wel eens pinda gegeten? Reageerde Floor daar dan op?

Nogmaals: echt een vervelende uitslag, maar als jullie goed opletten, dan is het hopelijk te doen!!

hoi hannah

ik heb zelf idd weleens pinda's gegeten tijdens de bv en ze heeft altijd eczeem en heveige buikkrampen gehad
en idd met de vit k kreeg ze ook heftige krampen en meer eczeem dus daar ben ik al heel snel mee gestopt

de provocatie gaat zover ik weet niet in het ziekenhuis dat moeten we zelf uit proberen maar dat durf ik niet veels te bang dat de kleine erin blijft

t gaat nu iig al een stuk beter met haar nu ik alles mijd van pinda
en als ik ei eet dan krijgt floor een fles

die epi-pen die jij hebt is een pik toch?
ik heb gewoon tabletjes gekregen die ik haar moet geven in geval van nood en dan maken dat we in t ziekenhuis komen

liefs maurilla

Hey Maurilla,

Ja, wonderlijk hè, hoe heftig ze kunnen reageren op wat jij eet tijdens je borstvoedingsperiode. Leah reageerde knetterheftig. Spugen, spugen, spugen. En krampen en eczeem. Ook die vit K kon hier écht niet meer. Echt zielig. Gelukkig ben ik zelf vrij alert en strijdbaar omdat we met een andere dochter (nu 7 jr) al veel allergie-gedoe hebben meegemaakt (kma) en ik dus weet dat je het vooral zelf moet uitvinden.....

Ik zou zelf eisen na het 3e jaar van Floor (vóór het 3e jaar geen pinda's, is hier het advies, ook niet een fractie, om te proberen...) om opnieuw te laten testen én om de provocatie onder begeleiding in het ziekenhuis te laten doen!!!!!! Laat je niet opzadelen met iets waar je niet achter staat, hè?

De epi-pen is inderdaad een injectie. Ook pilletjes erbij gekregen (anti-histamine).

Ik heb hier alle pinda's uit huis verbannen. Leuk, een feestje, maar dan zónder pinda's, maar met andere dingen zoals chips of lekkere hapjes!! Het is alleen lastig op feestjes, als ze lekker alles gaan grijpen wat ze willen hebben...... maar tot nog toe is het hier gelukt om Leah geen pinda's te laten eten. Maar het blijft een erg irritante allergie, die inderdaad levensbedreigend kan zijn. Ik hoop heel erg dat Floor 'er overheen gaat groeien'. En dat hoop ik natuurlijk ook heel erg voor Leah!!
Toch ben ik wel een beetje gerustgesteld m.b.t. Leah: zij was nl. ook erg allergisch voor vis, ei, soja, koemelk, noten.
Inmiddels eet ze al die producten (nou ja, als ze wat eet dan, want o jee, wat eet ze slecht op het moment) gewoon zonder (al te veel) klachten (alleen uitslag om haar mondje als ze mayonaise eet). Dus ze is over veel allergieën heen gegroeid! Hopelijk gaat dat straks ook voor de pinda gelden!

By the way, ik weet niet hoe je tegenover vaccinaties staat, maar echt goed opletten bij vaccinaties. Ik meen dat er ook ei is verwerkt bij de vaccinaties!

En nog een kleine tip, ik hoop niet dat ik je vermoei met mijn lange verhaal haha: begin vooral zo laat mogelijk met bijvoeding. Allergische kinderen kunnen daar heel heftig op reageren. Leah ook. Jeetje, wat een ellende heeft dat gegeven in het begin.

Maar nogmaals: inmiddels eet ze alles (behalve pinda)!!!!!!!

hoihoi

van de vaccinaties weet ik dat er ei inzit maar daar heeft ze wonderlijk genoeg nooit op gereageerd

en bijvoeding krijgt ze al maanden en ok nooit echt op gereageerd behalve dan als er ei in zat blijkt nu dus achteraf

uitslag van maya om de mond heeft karlijn
dat word dat vuurrood en gloeit helemaal maar ze heeft er geen last van dus laat ik t maar zo
verder reageerd zij gelukkig nergens op

wel fijn dat leah al over veel allergieén is gegroeit
ik doe zelf iig niks van testen zonder begeleiding dat durf ik niet
stel t gaat mis dat zit ik te kijken

liefs maurilla

Oh, is Floor alweer zo oud (al maanden bijvoeding)? Wat gaat het toch snel!!! Blij dat ze niet echt gereageerd heeft op die bijvoeding!
Succes, en effe bijkomen van de teleurstelling van het WK........

Hey,

Wat vervelend zeg, hier hebben we ook een pinda allergie gehad bij de oudste maar die is er gelukkig overheen gegroeid, dus er is hoop!
Reageerd ze ook niet op bonen? want daar is de pinda familie van ipv noten!
Verder idd goed kijken op de verpakking, er zit in zoveel dingen pinda, of wordt geproduceerd in diezelfde fabriek.
Veel succes ermee
MJ

Terug
Bovenaan