Uitslag blaasonderzoek Nick

A

Anoniem

Guest
Gister naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van het blaasonderzoek. Er zjn geen afwijkingen aangetroffen  .  Maar ze kunnen dus niet verklaren waar de nierbekkenontsteking vandaan komt. We moeten er vlgs. het ZH  rekening mee houden dat het nog een x terugkomt.
In ieder geval krijgt hij over 3 a 4 maanden nog een dmsa-scan ??. Dat is om te kijken of de nieren goed genezen zijn.
Maar voor nu mogen we in ieder geval stoppen met het geven van antibiotica .

Heb nu een beetje dubbel gevoel, ben heel blij dat er geen afwijkingen aangetroffen zijn, maar had stiekum ook gehoopt dat we het nu af konden sluiten. Ik weet wel dat het allemaal voorzorg is en natuurlijk in het belang van zijn gezondheid. Maar zo een scan is echt niet leuk voor ze. Eerst moet hij weer aan het infuus, dan krijgt hij een of ander radio-actief goedje ingespoten. Na 2 a 3 uur moet hij 5 minuten stil op zijn buik blijven liggen 5 min. op zijn rug en 3 min, op beide zijkanten.
Maar ja dan is hij ook weer ouder, hopelijk gaat het dan beter.

Zo, ook weer even mijn hartje gelucht.

Groetjes,
Monique  

gelukkig zijn er geen afwijkingen geconstateerd.mocht hij het nog een keer krijgen,nu ken je de symptomen,dus ben je er ook eerder bij,toch?
succes met de nog komende onderzoeken.
groetjes karin

wat een gedoe zeg zo'n scan.
maar gelukkig geen afwijkingen!

Gister naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag van het blaasonderzoek. Er zjn geen afwijkingen aangetroffen  .  Maar ze kunnen dus niet verklaren waar de nierbekkenontsteking vandaan komt. We moeten er vlgs. het ZH  rekening mee houden dat het nog een x terugkomt.
In ieder geval krijgt hij over 3 a 4 maanden nog een dmsa-scan ??. Dat is om te kijken of de nieren goed genezen zijn.
Maar voor nu mogen we in ieder geval stoppen met het geven van antibiotica .

Heb nu een beetje dubbel gevoel, ben heel blij dat er geen afwijkingen aangetroffen zijn, maar had stiekum ook gehoopt dat we het nu af konden sluiten. Ik weet wel dat het allemaal voorzorg is en natuurlijk in het belang van zijn gezondheid. Maar zo een scan is echt niet leuk voor ze. Eerst moet hij weer aan het infuus, dan krijgt hij een of ander radio-actief goedje ingespoten. Na 2 a 3 uur moet hij 5 minuten stil op zijn buik blijven liggen 5 min. op zijn rug en 3 min, op beide zijkanten.
Maar ja dan is hij ook weer ouder, hopelijk gaat het dan beter.

Hoi Monique,
Gelukkig zijn er tot nu toe geen afwijkingen gevonden bij je zoon.

Mijn zoon Lex is inmiddels 2,5 jaar en heeft toen hij 3 weken was ook een ernstige nierbekkenontsteking gehad. Hij heeft daarvoor 2 weken in het ziekenhuis gelegen.
Hij heeft ook een aantal echo's van zijn nieren gehad en toen hij een maand of 3 was z'on scan met radio actief spul. Ze hebben toen niet duidelijk kunnen vinden wat de oorzaak was maar zagen wel dat 1 nier wat kleiner was.  Daarom kreeg hij voor alle zekerheid een soort van kijkoperatie toen hij 6 maanden was. Ze hebben toen met een piepklein cameraatje in zijn urinebuis gekeken en toen zagen ze dat er een klein vliesje in zijn urinebuis zat, hierdoor kon de urine niet goed weglopen en liep het gedeeltelijk weer terug naar de blaas, doordat hier elke keer een laagje urine achterbleef is dat gaan ontsteken. Ze hebben toen met dat kleine cameraatje dit vliesje doorgeprikt en daarmee het probleem verholpen.  Uit voorzorg heeft hij tot 6 maanden een onderhoudskuur antibiotica gekregen zodat het niet meer kon gaan ontsteken. Toen hij 1 jaar was heeft hij nog een echo gehad om te kijken of zijn nieren in orde waren en gelukkig zagen beide nieren er prima uit.

Maar   als ze tot nu toe bij jouw zoontje niets hebben gevonden is z'on kijkopratie waarschijnlijk ook niet nodig. Mijn kinderarts vertelde dat het ook voorkomt dat z'on vliesje soms vanzelf   'oplost'.
Het is een lang verhaal maar je hoort dit niet zo vaak bij jongetjes dus ik moest gewoon even reageren.
Veel succes met Nick
Gr. Roxan mv Lex 25-01-2005 en Leah 2-3-2007

Terug
Bovenaan