Uitslag combinatietest negatief

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Vandaag hebben wij de uitslag gekregen van de combinatietest.</p><p>Nekplooimeting was goed: 1,4 mm. </p><p>Bloedtest geeft een verhoogde kans op down aan: 1 op 84. </p><p>Patau en Edward 1 op 2000, dus ook goed.</p><p>Nu maak ik mij zorgen over de verhoogde kans op downsyndroom.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>Liefs,</p><p>Tessa</p>

Klopt. Maar bij ons is sprake van een vanishing twin, dus komen wij hier niet voor in aanmerking. DNA van het 2e kindje zit nog in mijn bloed, dus dan klopt de uitslag van het bloedonderzoek niet.
Wij komen helaas alleen in aanmerking voor een punctie..

Jeetje wat vervelend! Ik kan me goed voorstellen dat je je wat zorgen maakt dan. Ga je de punctie laten doen? Ik hoop erg dat jullie een goede uitslag krijgen! 

Zou het kunnen zijn dat de vanishing twin het syndroom van down had? Hebben ze daar misschien iets over gezegd? Want met een goede nekplooimeting lijkt me dat de kans kleiner zou moeten zijn dan 1 op 84. Waren er nog andere dingen te zien op de echo die zouden wijzen op down? Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Heb ik ook gehad. Een goeie nekplooimeting maar slechte bloedwaarden. Dus verhoogde kans op down. Mocht ook geen nipt. Door vanishing twin.  Vruchtwaterpunctie gehad. En alles was goed. Wel een chromosoom afwijking was gevonden. Maar deze kan geen kwaad. Nu een zoontje van 8 maanden. Het was wel stress vol met het wachten op de uitslag. Bloedwaarden kunnen een grote invloed geven als je al ouder ben. Ik was 37. En ook als je een zwaarder gewicht heb.

Heb ik ook gehad. Een goeie nekplooimeting maar slechte bloedwaarden. Dus verhoogde kans op down. Mocht ook geen nipt. Door vanishing twin.  Vruchtwaterpunctie gehad. En alles was goed. Wel een chromosoom afwijking was gevonden. Maar deze kan geen kwaad. Nu een zoontje van 8 maanden. Het was wel stress vol met het wachten op de uitslag. Bloedwaarden kunnen een grote invloed geven als je al ouder ben. Ik was 37. En ook als je een zwaarder gewicht heb.

Bedankt voor jullie reacties! Morgen hebben wij een afspraak in het ziekenhuis in de uitslag en de eventueel te nemen vervolgstappen te bespreken.

Terug
Bovenaan