Uitslag CT-scan

Ha lieve allemaal,

We hebben de uitslag van de CT-scann binnen. Er is inderdaad één schedelnaad helemaal dicht. En gelukkig niet meerdere, zoals de plastisch chirurg eerder dacht n.a.v. de rontgenfoto.

Dit betekent dat ze hieraan geopereerd moet gaan worden. Het kan op twee manieren. Of al gauw en dan is de ingreep iets minder zwaar, maar zal ze minimaal 9 tot 12 maanden een helmpje op moeten en weet je niet hoe haar schedelvorm straks zal zijn.
Of ze wordt over een tijdje geopereerd en dan zal de operatie zwaarder worden, maar wordt wel gelijk haar schedel gemodelleerd en 'weet je wat je krijgt', zoals de plastisch chirurg het zei.
We worden nu overgedragen naar het cranio-team van het WKZ en zij gaan de verdere beslissingen nemen en de operatie uitvoeren.

Daarnaast is het ook nog niet duidelijk of de dichte schedelnaad een toevalligheid is, of dat dit samenhangt met het chromosoom waar een stukje van mist. Het verdere (genetisch) onderzoek dat nu loopt geeft daar hopelijk meer duidelijkheid over.

Kortom, we zijn weer een stukje wijzer, maar er is nog steeds een hoop onduidelijk.
Ik ben wel blij dat ik weet dat ze geopereerd moet worden. Dan kunnen we ons daar vast een beetje op voorbereiden.

En zoals altijd blijven we vooral genieten van ons kleine prinsesje. Ze heeft vandaag haar roze feestjurk aan en is echt om op te vreten! Ben weer superverliefd!

Hoe dan ook, always look at the bright side of life!Ook dit gaat vast weer goedkomen. En wij blijven onze kleine meid steunen waar nodig, met een boel kussen en knuffels en liefde.

Veel liefs, Marieke & Jasmijn

Jee, ik ben er stil van. Ik zit me af te vragen of het nu goed nieuws is of niet. Gelukkig gaat het om een schedelnaad en niet meerdere, maar van de andere kant zit er toch een hele spannende operatie aan te komen. Ik vind jullie kanjers zoals jullie hier mee omgaan. Je schrijft het allemaal zo positief.
Lees ik het nu goed dat het cranio team beslist wanneer en hoe de operatie verloopt? Ik had verwacht dat die keuze bij jullie zou liggen. Zoals je al schrijft hebben jullie nu wel tijd om je voor te bereiden op de operatie en om al je vragen op het cranio team af te vuren.

Heel veel dikke knuffels voor jullie prinsesje en natuurlijk ook voor jullie. Zet hem op kanjers @-}--

Jullie zijn echt een supermegaonwijssterkliefdes team! Wat ben ik trots op jullie en hoe jullie hier mee omgaan. Jullie zijn fantastisch.
Wij zijn in gedachten bij jullie en hebben ook bibbers voor de operatie, ben benieuwd welke het zal worden en wanneer en alles. Nu mentaal voorbereiden en hopelijk zijn jullie heel erg snel van alle elende af en kunnen jullie zonder medische toestanden heerlijk genieten met zn 3en! Dat die dag maar snel komen mag :)

Nog meer liefs en knuffels van ons!

Wat spannend allemaal joh. Echt erg wat jullie allemaal door moeten maken maar de liefde en positieviteit stralen van je woorden af! Knap hoor!
Blijf idd lekker genieten van jullie kleine ukkie en ik hoop dat het mee gaat vallen. Ben benieuwd voor welke optie jullie gaan kiezen. We blijven op de hoogte en duimen voor jullie.
succes en liefs Hanneke

He meis!
Sorry voor late reactie... Ik ben ook mega trots op jullie hoe jullie je houden in deze spannende tijden.

Wat enorm balen dat Jasmijn geopereerd moet worden!!! Wat enorm heftig! Andere kant wel een 'goed' bericht dat het 'maar' 1 schedelnaad is.... Pff sorry weet niet zo goed mijn woorden te kiezen.

Geniet heerlijk van je meisje en hou je taai (maar dat hoef ik volgens mij niet te zeggen, want jullie zijn zo enorm sterk!!!)

Hele dikke knuffels en kussen voor jullie alledrie! x Suus

Bedankt voor jullie lieve reacties! Vandaag kreeg ik een brief van het WKZ, waarin stond dat we ons 15 februari moeten melden.
Ik ben erg benieuwd naar die afspraak en hoop dan ook meer te horen over de operatie. Waar, wanner, welke operatie etc. Stukje bij beetje worden we steeds wijzer!
Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte!

Veel liefs, Marieke & Jasmijn

Enne Suus, ik dacht al... waar blijft je reactie, hahahaha! Nee hoor meis, vind het al superlief dat je uberhaupt reageert :)

Terug
Bovenaan