Uitslag dreumes

<p>Hoi mama's,</p><p>Ik heb een dochter van bijna 20 maanden. Zij heeft sinds afgelopen dinsdag vlekjes op haar billen, rand luier en schaamlippen. Deze zijn vurig en leken eerst op pukkeltjes. Echter word het niet minder en krijgt ze alleen maar meer plekjes. Ook enkele in gezicht, op buik en rug. Nu dacht ik eerst aan waterpokken, maar daar heeft ze er dan weer te weinig voor. Ook zijn de vlekjes op haar gezicht, buik en rug niet vurig en zijn na een dag minder rood maar wel nog aanwezig. </p><p>De billen en schaamlippen smeer ik in, maar dit geeft geen verlichting. Heb al zinkzalf, speciale billencreme, miconazol voor eventuele schimmel en uierzalf geprobeerd maar dit geeft geen verschil. Het is geen luieruitslag naar mijn idee want de rest van haar billen zijn gewoon rustig en zien niet rood.</p><p>Iemand nog ideeën en eventuele tips wat ik zou kunnen doen??</p><p>Lieve groet van een bezorgde mama</p><p> </p>
 
Heeft ze ook echt jeuk? Daar heb je ook speciale
crème/mousse voor. Moeilijk te bepalen wat het kan zijn, zoveel mogelijkheden. Mijn zoontje had iets soortgelijks, werden een soort van ingedroogde blaasjes dus ben van waterpokken uitgegaan. Maar waren er ook helemaal niet veel. Ik heb begrepen dat sommige kindjes ook iets milder waterpokken kunnen hebben. Soms zijn ze er dan wel helemaal vanaf, soms kunnen ze het dan nog een keer krijgen omdat ze niet genoeg antistoffen hebben aangemaakt. Bij twijfel, gewoon contact opnemen met de ggd of huisarts. Zolang ze maar geen hele hoge koorts heeft of suffig is. Succes!
 
Onze dochter had ook "milde" waterpokken..
Wel op de plekken die jij ook beschrijft.. sommige kinderen krijgen van top tot teen bultjes.. onze dochter had op z'n hoogst +/- 50/60 bultjes.. sommige kwamen terwijl een ander deel al weg trok.. wat helpt bij waterpokken is lauwwarm badje tegen eventuele jeuk.. verder gaat het vanzelf over..
Kijk even of ze het ook in haar haartjes/achter haar oortjes heeft.. dat zijn plekken die je niet echt opmerkt maar waar ze wel bultjes kunnen hebben.. bij twijfel gewoon huisarts raadplegen..ook in deze tijd...er zijn vele soorten kinderziektes met "vlekken/bultjes" nu weet je niet waar je aan toe bent.. of het wel/niet besmettelijk is/erger kan worden.. wat je moet doen etc. Daar zijn huisartsen (ook) voor...
Succes
 
Ik zou zeker even naar de huisarts gaan als je niet weet wat het is. Misschien smeer je er nu juist iets verkeerds op. Waterpokken hoeft ook niet heftig te zijn, sommige kinderen hebben 200 bultjes, anderen maar 20. Dus t zou prima waterpokken kunnen zijn hoor! Daar bestaan verlichtende sprays en zemelenbadjes voor. Maar voordat je daaraan begint zou ik 100% zeker willen weten wat het is.. gewoon even naar de huisarts dus! Met bultjes en vlekjes weet je het zelf gewoon nooit zeker en vanaf een forum kan niemand je zeggen wat het is..
 
Hier met 12 maanden dezelfde vlekjes/bulten. Begon ook op haar billetjes en schaamstreek en breidde zich uit naar gezicht. Ze hebben er wel een week of 2 gezeten. Droogden uiteindelijk in en werden korstjes waardoor we dus denken dat het een milde vorm van waterpokken is geweest. Behalve de billen insmeren met sudocreme hebben wij niet veel gedaan. Een enkele nacht had ze er last van in de nacht, opnieuw ingesmeerd en dat gaf voldoende verlichting. 
 
Terug
Bovenaan