uitslag, exceem of allergie?

Hallo,

Mijn zoontje is  nu 5 1/2 week en hij zit in zijn gezicht en  nek onder de  uitslag vanaf dat hij drie weken is. Eerst dacht ik aan hormoonuitslag maar nu twijfel ik. Na de voeding wordt het erger, krijgt hij rode vlekken. Na de voeding is hij ook erg onrustig en huilt hij. Na een tijdje wordt hij wel rustig maar net na de voeding heeft hij echte driftige reacties maar zo snel na de voeding kunnen het toch nog geen krampjes zijn? Die uitslag begint met een rood pukkeltje en wordt dan gelig en trekt dan weg maar blijft bobbelig voelen, zijn huid voelt heel ruw en lijkt me droog. Alleen in zijn gezicht. Hij maait ook vaak naar zijn gezicht, zou het jeuk zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes Linda

Vera had ook veel pukkeltjes. In mijn familie zit koemelkallergie, dus kreeg ik van mijn schoonzus de tip even geen melk te drinken. Twee weken later zijn de meeste pukkeltjes verdwenen, maar of het aan de melk heeft gelegen kan ik niet met zekerheid zeggen.

Hoi,

Ik weet niet of je borst of flesvoeding geeft. Het kan zijn dat je kindje een koemelkallergie of zoiets dergelijks heeft. Mijn advies is om even langs de huisarts en het cb te gaan. Zo heb je 2 adviezen en kan je kijken welke voor jou gevoel het beste bij je kindje past. Als ze denken aan een koemelkallergie dan word je bij flesvoeding overgezet op de nutrilon pepti en bij borstvoeding moet je een dieet gaan volgen. Echt even langs de huisarts gaan hoor en je niet weg laten sturen!!! Beter 1 keer te  veel dan te weinig!!!

Mijn dochtertje Yara heeft namelijk eczeem en de huisarts en het cb hebben me verschillende keren gewoon naar huis gestuurd. Uiteindelijk ging het ontsteken (krentebaard) en is ze 2 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis, 1 keer een week en de 2e keer 14 dgn.

Succes er mee!

Groetjes Andrea (Ik ben eigenlijk van het decemberforum maar wilde toch even reageren).

Terug
Bovenaan