uitslag gyn

Hoi allemaal,
Ik had eerder deze week een bericht geplaatst maar is nergens mmer te vinden. Een nieuwe poging maar weer.

We hebben alle uitslagen binnen. Bij mij was alles goed. Bij mijn man niet. Hij had genoeg zaadjes maar de beweeglijkheid was maar 1 %. Veel te weinig dus. Nu moet hij naar het VU A'dam. Daar gaan ze bekijken of het zaad misvormt is of niet. Mocht het zaad wel goed zijn, dan kunnen ze wel werken met die ene procent zei de gyn. We komen dan in aanmerking voor iui of ivf.
We zijn ontzettend teleurgesteld en verdrietig, helemaal omdat het dus eigenlijk onmogelijk is om op een 'normale' manier zwanger te worden.

Ik zou graag willen horen wie hier ook ervaring mee heeft gehad en hoe dat bij jullie is gegaan.

Wen.

Heel herkenbaar. Mijn man is in augustus getest en hij bleek maar een beweeglijkheid te hebben van 4 % en de vorm was 0% goed. De 2e test was iets beter: 14% en 2 % goede vorm(hij had vitamines geslikt na de 2e test en het had geholpen!).
Vreemd dat ze bij jou de vorm niet konden zien, bij het lab moeten ze dat kunnen bepalen, dat zijn redelijk standaard onderzoeken. Verder is het belangrijk om te weten wat het aantal is per ml. Bij ons was dat 3 miljoen per ml en dat moet minimaal 20 miljoen zijn. Weet je daar iets van?

Wij gaan over 3 weken naar het lumc. Wij weten het nu 2 maanden dat de kans op bevruchting nihil is en beginnen het nu langzaam te accepteren. Soms(als ik weer ongi wordt) kan ik echt huilen erom maar het leven gaat toch verder.
IVF lijkt me heel erg zwaar maar als we daardoor wel een kind kunnen krijgen van ons zelf dan heb ik het er wel voor over. Wanneer gaat je vriend naar de VU?

Heel veel succes Wen

veel liefs
Marielle

Hallo Wen,

Ik herken veel in je verhaal. Mijn vriend had in de eerste test 2 miljoen zaadcellen waarvan 97% misvormd. De tweede test was wat positiever, namelijk 6 miljoen zaadcellen en 67% misvormd. Nog erg weinig, maar we starten nu met IUI.
Ik ben ook erg benieuwd naar de hoeveelheid zaadcellen van je man en geef de hoop nog niet op! Zoals je ziet kan een tweede test ook beter uitpakken! Sterkte...
Kim

Bedankt voor jullie reactie.
Alles bij elkaar had hij 75 miljoen zaadcellen. De arts vindt het daarom ook vreemd dat maar 1 % beweeglijk is. De eerste keer was dit 10 %, dus varieert nogal. Waarom ze de vorm niet meteen hebben onderzocht weet ik niet. Mijn man maakt morgen een afspraak voor een 3e zaadanalyse. We hopen echt dat er goede tussenzitten, want we gaan niet aan het donorzaad beginnen. het moet van ons samen zijn en anders niet.

Ik hou jullie op de hoogte

Liefs, Wen

Hallo Wen,

Wat ontzettend naar, zeg! Ik hoop voor jullie dat de uitslag in het VU beter is. Misschien een tip, volgens onze gyn kan het zaad van de man verbeteren als hij foliumzuur en zink gaat slikken (vitaminen en mineralen). Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Veel sterkte,
Di

Terug
Bovenaan