uitslag gynaecoloog

Mijn vriend en ik zijn vanmorgen bij de gynaecoloog geweest voor de uitslag van alle onderzoeken. Het komt er op neer dat bij mij alles ok is, dat is natuurlijk heel fijn. Helaas is het bij mijn vriend niet helemaal in orde, hij heeft 2 miljoen zaadcellen en volgens de gyn. is 20 miljoen normaal. De gyn. zegt dus dat we absoluut niet bij de de pakken neer hoeven te zitten en dat we nog alle kansen hebben. Er is er tenslotte maar eentje nodig. Over drie weken wordt het zaad van mijn vriend opnieuw onderzocht. Het is in ieder geval fijn om te weten hoe het nou zit en er valt een stuk spanning weg. Mijn vriend gaat in ieder geval stoppen met roken, dat is in ieder geval heel positief. groetjes Noortje

hoi Noortje,

Ik zag opeens dat je berichtje vandaag onder de mijne staat, vreemd!!

Vervelend dat ze iets gevonden maar dat is bijna dezelfde uitslag als wij hebben gehad in augustus(3 miljoen).
Wij hebben de volgende maatregelen genomen:
- mijn man slikt: zinktabletten, foliumzuur en vitamine c
- hij draagt een wijde katoenen boxershort(helaas geen strakke meer..)
- drinkt maximaal 1 glas alcohol per keer
- en ik probeer zo vaak mogelijk mijn koude handen en voeten bij hem te stoppen(goed voor de temperatuur hihi)

Wij krijgen dus morgen de uitslag vd 2e zaadonderzoek en weet ik meer of deze maatregelen geholpen heeft. Zijn jullie ook doorgestuurd naar de uroloog? Deze was bij ons niet al te positief maar dat komt niet alleen door het aantal maar ook omdat de beweeglijkheid maar 5 % was. Hij begon meteen over ivf!! Hoe was de beweeglijkheid van jullie 2 miljoen zaadjes?

gr
Marielle

hoi noortje,

leuk je ook eens te spreken!
we zitten net zoals marielle in het zelfde schuitje met z'n 3en! klote he!

bij ons is de uitslag veel beroerder als bij jullie......mijn vriend heeft maar 1 levende zaadcel, 1 zwakke en 2 dode.....tegen over 2 miljoen is dat helemaal nix......

we moeten nu afwachten wat er gaat gebeuren in het ziekenhuis in nijmegen. we moeten wachten op een oproep!

jullie ook succes

xx kimpansee

Hoi,

Dus jij hebt er een miljoen meer... Mijn vriend moet over drie weken weer een potje brengen inderdaad. Dan twee weken later de uitslag. Weet je, over bewegelijkheid weet ik eigenlijk niks en de dokter heeft daar ook niets over gezegd. Het ging er voor mijn gevoel puur om dat het er 2 miljoen waren, dus weinig.
Mijn vriend is wel direct gestopt met roken, dat is denk het beste wat hij kan doen! Hij slikt sinds kort foliumzuur en zink, had ik ergens gelezen. De gyn. begon over icsi. Maar zei eerst het tweede onderzoek af te wachten.
Meid, ik hoop zooooo dat jullie maatregelen hebben geholpen en dat het er een paar miljoen meer zijn!! Ik duim gewoon lekker voor jullie door. Laat je het wel weten?
En Kimpansee, wat rot voor jullie, en wij zitten in een dip om 2 miljoen... Het is niet eerlijk. Ik hoop dat jullie snel geholpen worden! Ik tik even stiekem op mijn werk dus moet even snel. Vanavond kijk ik weer thuis.
groetjes Noortje

Terug
Bovenaan