Uitslag HSG-onderzoek.....

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Nou het is eindelijk achter de rug!!!! Na 1,5 uur te hebben moeten wachten waren we aan de beurt. Mijn is gewoon mee gegaan en bij mij gebleven tijdens het onderzoek. Hij moest wel een loodschort om. Het onderzoek deedt best wel pijn maar zakte op zich wel snel af. Ik had me gelukkig het ergste van het ergste voorgesteld.
Maar de uitslag is niet goed. 1 eileider zit dicht en de andere is vernauwd met daarachter een hele grote verwijding???!!! Ook in mijn baarmoeder klopt het niet helemaal. Je zou 1 holte moeten zien maar hij zag er 2!!!!
Het kan zijn dat mijn baarmoeder in 2en is... Maar hij kon het niet goed zien. Dus moet ik de 16de terug komen voor een kijkoperatie.
De gyn en de verpleegkundige waren gelukkig erg prettig. er lag na het onderzoek een washandje en een handdoek klaar samen met een maandverband.

Ik zit nu lekker op de bank te janken. Ik ging er eigenlijk ervan uit dat dit ook wel goed zat, maar ja het kan je niet altijd mee zitten. Ik baal wel ontzettend!!! Dit had ik niet gedacht.

Maar goed. nog 2 weken afwachten en dan zien we wel verder. Eerst moeten deze krampen verdwijnen want dit is niet bepaald prettig.

Gr Ester

Hoi Esther,
Wat hebben ze je lang laten wachten zeg. Dan heb je misschien al zenuwen en dan duurt het alleen maar langer. Fijn dat je mannetje bij je mocht zijn tijdens het onderzoek en gelukkig is het onderzoek zelf  je redelijk meegevallen. Ik vind het heel rot voor je dat de uitslag zo tegenviel. Kan me goed voorstellen dat je dit heel moeilijk vind. Wanneer ze de kijkoperatie gaan doen, gaan ze dan evt. ook gelijk dingen ondernemen of is het echt puur kijken? De 16de is alweer gauw in zicht. Natuurlijk had je dit liever niet meegemaakt. Hoop dat de dagen gauw voor je om zijn en dat het de 16de is dan weet je ook meer waar je aan toe bent.

Mopper en foeter maar eens flink dat mag best na zo'n dag.
Ik wens je veel sterkte en beterschap toe en hoop dat je je gauw wat beter voelt.

Ik zal voor je duimen de 16de.

Liefs Leah

Hoi ester,

Tjee wat een tegenvaller zeg om deze uitslag te krijgen!

Hoop dat ze met een operatie veel voor je kunnen doen!

Sterke en hou ons op de hoogte

Liefs Sylvia

Jeetje dat was vast even schrikken zeg!

Miss. een domme vraag, maar waar dient het onderzoek precies voor?

Sjonge Ester....deze uitslag was nou niet echt wat je gehoopt had he!? Dat valt wel tegen zeg! Ik snap eigenlijk niet zo goed dat de gyn dat gedoe bij je baarmoeder niet eerder heeft gezien op een echo...maar ja, ik ben geen gyn... Ik hoop dat de kijkoperatie je mee zal vallen. Ik heb hem 2 weken geleden gehad en toen was ik er even flink beroerd van, maar inmiddels heb ik nergens meer last van. Komt wel goed dus! Heel veel succes en ik zal aan je denken!

Liefs, Anke

Hallo,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb gisteravond alleen maar kunnen janken. En vanaf 20.00uur ging ik ineens veel pijn krijgen. Om 22.30het ziekenhuis gebeld en de ass zei dat het erbij hoort en dat het de rest van de nacht en de ochtend nog wel pijn kon doen. Daar ging me nachtrust maar van moeiheid toch in slaap gevallen. En nu voel ik gelukkig bijna niks meer. Heb vanmiddag lang met mijn moeder gesproken en dat luchtte ook weer op. Ik moet gewoon de 16de afwachten maar 2 weken duren best lang. Zit ook op een soort wachtbankje....

Mamaloe: de HSG test is om te kijken of je eileiders doorgangkelijk zijn. Ze spuiten dan contrastvloeistof bij je naar binnen en maken dan foto's
Leah: bij de operatie gaan de mijn baarmoeder nakijken met eileiders en eierstokken. Ook doen ze een tuba test en mochten ze iets vinden wat ze gelijk kunnen oplossen dan doen ze dan meteen. Anders zou je weer onder het mes moeten waar ik niet echt op zit te wachten.
Ze hebben nooit echt een echo gedaan van mijn baarmoeder. Alleen met de eicelmeting dus vandaar waarschijnlijk dat ze dit nog niet zagen. Ik weet het anders ook niet.

Liefs Ester

lieve Esther,

Maar meisje toch... Het zit je echt niet mee!
Gelukkig mag je, toch nog redelijk snel, terug voor een operatie. Al zullen die weken wel lang duren.
Ik hoop dat er toch nog hoop voor je is en dat er een lichtpuntje uit de operatie naar voren komt.

Meisje hou je taai, jank lekker uit! Vloek, scheldt en doe alles wat eigenlijk niet mag, zo lang het je maar oplucht!
En natuurlijk hier je hart luchten. Wij zijn er om te luisteren/lezen.

Ik denk   aan je.
Liefs,
mama Peet

Terug
Bovenaan