uitslag HSG

Hallo allemaal,

Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een HSG en heb me hier best wel over op zitten te winden, maar ik vond het achteraf gezien nog best wel meevallen. Tuurlijk, sommige dingen waren echt niet prettig om te voelen. Maar de echte pijn viel hard mee.

De vloeistof liep mooi er door heen en zoals het nou lijkt is alles in orde, ze gaan nu de foto nog een keer uitgebreid bekijken en die uitslag krijg ik waarschijnlijk aan het einde van de week. Dus al met al was het positief en gaan we dus weer met volle moed aan de slag.

Bedankt voor alle reactie, die deden me erg goed.

Groetjes Naatje

Hee Naatje,

Goed zeg dat je eileiders er goed uitzien en schoon zijn! Ze zijn zo ieniminie he. Gelukkig maar dat het je ook is meegevallen, geeft weer moed.

Suc6,
Suus

Hi Naatje,

Hoe gaat zoiets eigenlijk in zijn werk? Er bestaat een kans dat ik dit ook moet laten doen en nu ben ik toch een beetje nieuwsgierig.

Groetjes,
Marjan

Hoi,

Nou ik vond het eigenlijk meevallen vergeleken met alle berichten die ik erover gehoord had. Wij moesten om 14.00 op de rontgen afdeling van het ziekenhuis zijn. daar word je opgehaald en mag je je van onderen uitkleden. Dan mag je op een platte tafel liggen met je benen in de steunen. ongeveer zoals bij de gyn. dan spreiden ze je vagina met een eendebek en schrobben ze het binnen in goed schoon met jodium. Dat is een heel raar gevoel maar doet niet zeer. Dan brengen ze een slangetje in om de vloeistof in te spuiten, dit kan een beetje pijnlijk zijn, maar is goed te doen. Wij konden meekijken op een scherm en toen zagen we de vloeistof door de baarmoeder en via de eileiders de buikholte inlopen. Dat is heel vreemd om te zien. Hier voelde ik echter ook niets van. en toen was het al weer klaar. Ze hebben het slangetje er weer uit gehaald en we mochten een 3 kwartier beneden koffie gaan drinken. daarna moesten we even terugkomen om een controlefoto te maken of alle vloeistof goed weggelopen was. Dit was een gewone rontgen foto, hier hoefde ik alleen de boven broek maar uit te trekken.

Wij betekent mijn man en ik. Hij mocht tijdens het onderzoek erbij zijn en dit vond ik wel heel prettig. Hij wat minder. We kregen ook te horen dat alles er goed uitzag. Nu moet ik morgen terugkomen voor een echo voor de follikelmeting en de officiele uitslag van het onderzoek.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Het is fijn om dit te kunnen delen met iemand die begrijpt wat je bedoelt en voelt.

Groetjes Naatje.

Terug
Bovenaan