Uitslag kijkoperatie helemaal niet goed!!

Ik moet het even kwijt. Wij gingen vanochten met een goed gevoel naar de gyn. Ik heb op 5 april een lacaroscopie gehad. Toen werd gezegd dat mijn eileiders doorgankelijk waren maar wel een afwijkende vorm. Dit moest geen invloed hebben op het zwanger worden. Nou wel dus.

We komen vanochten bij onze eigen gyn en hij begint het gesprek al met: dit ziet er helemaal niet goed uit. Blijken mijn eileiders zodanig beschadigd te zijn dat wij nooit op de normale manier zwanger kunnen raken. Mocht dit toch gebeuren dan hebben wij een hele grote kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

De enige mogelijkheid voor ons is nu IVF. Het leek alsof hij mij met een hamer in mijn gezicht sloeg. Ben de hele dag al aan het huilen. Ik kan niet stoppen. Ik weet dat IVF niet het einde van de wereld is, maar dat dit nog kansen zijn, maar ik had zo gedacht dat dit nog zo ver voor ons lag en nu moeten ook wij hieraan geloven.

Ik kan je niet vertellen hoeveel pijn dit doet. Mijn vriend houd zich groot maar het doet hem zeker pijn. Heb ik nu gefaald? ik kan hem geen kind geven op de normale manier zo voelt het voor mij dan in iedergeval. De gyn vroeg nog wat ik op dat moment dacht. Ik zeg KUT. Wij hebben dus maar 3 kansen. Ik weet dat ik het positief moet gaan zien maar dat kan ik op dit moment even niet. Wij hebben een boekje met informatie meegekregen. Ik wil het gewoon nog even niet lezen. Over 3 weken moeten we terug naar de gyn om even verder te praten. Ik viel helemaal dicht. En dan komen we op de wachtlijst in Maastricht. Vraag me af hoe lang dit nu weer gaat duren.

Sorry voor dit lange verhaal maar moest het even kwijt.

Nicole

Meissie toch , neem even lekker de tijd om alles te laten bezinken . 3 maanden terug ben ik ook door die hel gegaan .

12 januari kreeg ik een kijkoperatie en toen ik bijkwam werd ik naar een aparte kamer gereden . Ik was nog helemaal suf van de narcose en de dokter vertelde dat het er niet goed uit zag . Allemaal verklevingen en mijn eileider was gevuld met vocht en de andere zat dicht. Of ivf een optie zou zijn ? Misschien zei hij..Ik kan je vertellen dat we wat af hebben gehuild in die tussentijd .

3 weken later kreeg ik de nacontrole en de tissues stonden al klaar . We werden op de wachtlijst gezet voor ivf wat was ik blij . We zijn juigend naar de poli fertiliteit gelopen om ons aan te melden daar . Er gebeurt zoveel en ze hebben ons daar zo goed opgevangen . Nu weer 2 weken geleden heb ik weer een operatie gehad en is mijn zieke eileider weggehaald omdat dat de kansen voor ivf vergroot ( vocht in de eileider schijnt niet goed te zijn ) Nu ga ik bijna beginnen aan de eerste ivf en het is heel spannend maar ook een fijn gevoel nu maak je serieus kans om zwanger te worden !

Neem jezelf niks kwalijk ! Nu weet je wat het probleem is en de kansen voor ivf zijn best groot als je wilt neem eens een kijkje op www.ivf-site.nl hierin kan je alles vinden en praten met andere vrouwen .

Het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat het je troost dat er heel veel vrouwen zijn die in dit traject zitten en er heeeeeel veel zwanger mee worden.

Groetjes Daantje

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. Na een dag flink huilen kan ik er weer "ietsje" nuchter tegenaan kijken en het ook een beetje positief bekijken.

Ik wil mij er nog even niet in verdiepen. We laten dit even bezinken en gaan over drie weken terug naar de gyn en daarna naar de fertiliteitsverpleegkundige. Zij gaat ons informeren over de IVF. Dus we hebben nog even 3 weekjes de tijd om dit te verwerken.

Nogmaals bedankt allemaal. Ik houd jullie op de hoogte

Voor iedereen veel succes en sterkte

groetjes

Nicole

Terug
Bovenaan