Uitslag onder de mond

Mijn zoontje van 2,5 heeft al een tijdje een beetje rode uitslag onder z'n mondje. Niet echt erg genoeg om mee naar de dokter te gaan ... maar misschien heeft iemand tips voor een bepaald zalfje dat goed geholpen heeft.

Ik hoor het graag!

Tanya
 
Hoi Tanya,

Mijn dochter had hier ook regelmatig last van. Ik heb een tijdje Tendercare gebruikt van Oriflame; dat hielp aardig goed. (soort vaseline-achtige substantie met bijenwas)
Ook gebruik ik regelmatig Purol. Dit heeft wel een apart geurtje, maar helpt wel goed.
Deze laatste kun je gewoon bij de drogist kopen. (wit blikken potje met blauwe letters op het deksel)

Hoop dat het voor je zoontje ook werkt!

Groetjes Mirjam
 
Hoi,

Mijn zoon van 2 jr. heeft er ook regelmatig  last van en dat komt omdat hij nogal veel kwijlt...voordat we naar buiten gaan smeren we gewoon vaseline op zijn kin en als hij verkouden is dan ook onder zijn neusje en dat helpt goed. Verder smeren we na het badderen en voordat hij naar bed gaat: vernix creme of op het wangetje van Zwitsal, dat is ook lekker vet en helpt goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
An
 
Hoi,

Mijn zoontje is twee jaar en heeft vaak ook rode plekjes onder zijn mond. Komt van het kwijlen met een verkoudheid en van de speen, waar hij nog mee slaapt. Ik smeer er ( zeker voor het slapen gaan)  altijd 'ouderwetse' uierzalf op. Dat is lekker vet en als er wat van in de mond komt is dat helemaal niet erg, want het is een natuurprodukt!

Groetjes, mamavanLucas
 
Hoi,

De Calendula zalf van VSM was volgens mij nog niet genoemd...
Deze gebruik ik voor mijn zoontje; zowel op zijn gezicht, droge geirriteerde plekjes in de huidplooien en bij luieruitslag werkt dit ook goed.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan