uitslag onder de onderlip

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 10 maanden heeft sinds een paar weekjes steeds uitslag onder zijn onderlip. Hij bevochtigt dit ook steeds met zijn tong.
We smeren het steeds in maar hij maakt het dan toch weer nat. Ook halen we steeds zijn speen eruit (als hij ligt te slapen bijvoorbeeld) zodat het kan drogen.

Komt dit door de speen? (En waarom dan alleen aan de onderkant?) of komt het door zijn tandjes? (Hij heeft er 3 onder).

Ik ben heel benieuwd of iemand dit herkent.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Rosanne
 
Bij mijn dochter zat het ook voornamelijk aan de onderkant (ook een beetje naast haar mond, maar niet erboven). Kwam inderdaad door de speen. Huid op de bovenlip is dikker en loopt mooi af, dus vocht blijft daar niet echt zitten. Onderlip zit mooi kuiltje en is dus ook vochtiger....   Tenminste, dat is mijn redenatie, sinds we de speen eerder afpakken en vaker smeren met spruijt boorzuur zalf (zit  zinkzalf, teerachtig goedje en  vaseline in, kan je bij apotheek krijgen) is de uitslag eindelijk weg. Ze heeft er meerdere weken mee gelopen, zag er niet uit! 's Nachts pak ik de speen niet af, maar ze spugt hem tegenwoordig vrij snel zelf uit. (ze is trouwens drie jaar oud, gebruikt speen nu alleen om in slaap te vallen.... voor dat de uitslag weg ging, had ze hem vaker in)

Succes
 
Hallo,

Ja ik herken die uitslag zeker.
Mijn zoontje had dit ook. Toen ik dit besprak op het cb zeiden zei
dat dit met de tandjes te maken heeft.
Als er tandjes door moeten komen, dan verzuurt het speeksel om het tandvlees weker te maken. Het speeksel is dan veel agressiever. En dat tast dan de huid aan als dit speeksel op de huid rond de mond komt. ( vandaar ook de luier uitslag )
Bij mijn zoontje was sudocrem de oplossing.
Steeds als hij naar bed ging deed ik een dikke laag sudocrem rond zijn mond (net een clowntje). En als hij sliep smeerde als wij naar bed gingen nog wat bij.
Toen was het binnen een weekje verdwenen.

Ik weet niet of dit voor jou kindje ook de oplossing is. Het is de moeite van proberen waard.

Groetjes en succes ermee
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties hoor!

Het is inderdaad gelijktijdig met de tandjes (hij heeft er nu 4 waarvan 3 onder). Ik ga het proberen met de sudocreme. En de speen wil hij momenteel toch heel weinig dus dat scheelt ook.

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan