uitslag onderzoek van Berber

hallo allemaal,

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek, we kregen gelijk de uitslag.
Berber is een Albino en heeft 25 tot 30 procent zicht.
We hadden er al een beetje rekening mee gehouden dat het zo zou zijn, maar toch is het even slikken.
Vrijdag komen ze van Visio bij ons langs om te kijken wat we in huis kunnen veranderen om het Berber makkelijker te maken en of we ander speelgoed kunnen kopen voor haar.
Verder is Berber kerngezond en hollands welvaren, ze is een vrolijke lieve baby.

Groetjes Geeske
 
Jeetje, wat een nieuws zeg. Wel lekker dat ze heel vrolijk is.

Bij mij op school zat vroeger ook een Albino meisje. Ze had een bril, maar zat op een gewone basisschool.

Ik wens jullie sterkte en vooral veel plezier en geluk met jullie dochter!
 
Nou dat is zeker schrikken ook al weet je het inderdaad...

Sterkte met het een plaatsje geven ( dat zullen je man en jij vast elk op een eigen manier doen) en gelukkig is men tegenwoordig best ver, of is dat in het geval van albino niet het geval?

X
 
Jeetje. Ik heb je gevolgd hier met je verhalen over Berber (ben een septembermama) maar de bevestiging lijkt me toch wel heftig. Albino zijn komt niet zo veel voor toch of schat ik het nu verkeerd in? Ik wens jou en je gezin in elk geval veel kracht en goeds voor het nieuwe jaar!!
 
Bedankt voor de lieve reacties,

Albinisme komt bij 1 op de 15000 mensen voor. Het is erfelijk, beide ouders moeten wel drager zijn.

Er is niks aan te doen al zal ze met wat aanpassingen een vrij "normaal' leven kunnen leiden.
Vooral omdat de voorzieningen in deze tijd beter zijn, denk aan een pc of een tablet.

De toekomst zal er wat anders uit komen te zien maar al met al proberen we het van de zonnige kant te zien.

Groetjes Geeske
 
Terug
Bovenaan