Uitslag op rug en buik van babyolie

Boterbloempje

New member
Onze dame van 14 maanden heeft voor de tweede keer behoorlijke uitslag op haar rug en buik. Alle twee de keren heb ik haar de avond van te voren, lekker ingesmeerd met babyolie. De eerste keer met Zwitsal en gisteren met Naif. De eerste keer heb ik de huisarts ingeschakeld en kreeg ik te horen dat ze zeer waarschijnlijk de 5/6e ziekte had. Vond het een beetje vreemd aangezien ze nergens komt en het zo plots na het insmeren begonnen was. Maar goed, ze had er geen last van en ook geen andere klachten en het was met een paar dagen over. Haar huidje is wel gevoelig gebleven met soms wat vage puntjes. Gisteren had ze weer een droog huidje, dus lekker gesmeerd en nu net zie ik dat ze weer onder zit. Ik twijfel dus sterk aan het oordeel van de huisarts en vermoed dat het toch de babyolie is. Nu ben ik benieuwd welke producten jullie gebruiken bij een droog/gevoelig huidje. Normaal gesproken heeft ze helemaal geen crème of olie nodig en regelt haar huidje het prima zelf.
 
Is ze daarvoor in badje of onder de douche geweest? Onze zoon heeft het namelijk ook een poosje gehad. En dat waren warmte plekjes. Elke wel ingesmeerd ook met naif. Hij heeft er nu geen last meer van. Is opeens weer over.
 
Ik krijg zelf ook uitslag van olie, maar niet van creme ☺️ heeft ze dezelfde reactie ook bij creme? Ik heb altijd het idee dat olie de huid meer “afsluit” in vergelijking met creme ?
 
Ik heb haar inderdaad na haar bad ingesmeerd. Soms gebruik ik de bodylotion van naif op haar armpjes en beentjes en dan heeft ze geen last inderdaad. Haar buik en rug smeer ik maar zelden in.
 
Cetomacrogol creme, lekker vet, neutraal en niet duur (via apotheek/huisarts maar veel drogisten verkopen het ook). Heb zelf een eczeem huid en kan ook echt niet tegen Zwitsal en veel olieën.
Bij uitslag helpt hier calendula zalf goed. Het is ook een beetje per huid proberen en uitvinden wat fijn is. Sommigen zijn blij met lanette creme, bij mij voelt dat vreselijk. Denk wel dat het idd uitslag is en geen ziekte idd zoals je het omschrijft.
 
Vette vaseline zalf van de huisarts, gewoon een tube met dikke witte vaseline! Helpt fantastisch tegen de droge eczeem-achtige huid van m'n dochter. Zit NIKS geen troep in. Kun je bij de dokter gewoon aanvragen!
 
Terug
Bovenaan