uitslag op wangetjes

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 6 weken oud heeft nu al een week uitslag op zijn wangetjes het zijn zeg maar allemaal kleine rode bultjes bij elkaar bij het cb zeiden ze dat het wel over gaat maar nu voelt het heel erg droog en schraal aan....ik weet  niet of ik er nou wat op mag smeren  zodat het wat zachter aanvoelt,  kennen jullie dit en wat smeren jullie erop???

groetjes

hallo geef je borstvoeding?
want daar zitten zwangerschapshormonen in en veel vetten die dit kunnen veroorzaken mijn zoontje heeft het namelijk ook best wel en iedereen zegt dat het daardoor komt en dat het idd vanzelf overgaat.

groetjes Deboor

hoi hanan,

ik ken t wel mijn dochtertje naomi heeft er ook last van en mij werd in de eerste plaats  verteld dat je t gewoon met rust moet laten, vooral niet er aan zitten!! wordt t echter steeds roder dan werd geadviseerd wat zinkzalf erop te doen, doe dit nu 2 dagen en je ziet al echt verschil.

liefs anne

Bij Christian zitten die rode bultjes niet alleen op zijn wangetjes, maar ook in zijn nekje en bovenste deel van zijn borst. Vooral de wangetjes voelen inderdaad erg droog en schraal. Ik smeer er nu vaseline op, hiermee wordt zijn huidje beduidend zachter en de bultjes minder rood. CB zei bij mij dat het te maken had met een droge huid en dat het inderdaad vaak voorkomt en vanzelf weer weg gaat. Daar wachten we dan maar op... want het zit er nog steeds (nu al 4 weken). Oh ja, Vaseline was goed zeiden ze.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6 weken)

Senne heeft dit ook en het wordt de laatste dagen iets erger. Bij het CB werd inderdaad gezegd dat het waarschijnlijk door hormonen of het vet uit borstvoeding komt en dat het vanzelf wegtrekt. Mij werd gezegd niks erop te smeren en dat doe ik ook niet, maar het wordt er (nog) niet beter op. Maar goed, als het vanzelf wegtrekt dan wacht ik het gewoon af. In ieder geval niet aanzitten lijkt mij.

Groetjes,
Dionne

Hallo,

mijn dochter van 4 weken heeft ook rode pukkeltjes op haar wangen. de wijkverpleegkundige zei dat dit kwam omdat ze natuurlijk 9 maanden in vruchtwater heeft gelegen en babyhuidjes nergens tegen kunnen dus drogen ze erg snel uit en ontstaan er pukkeltes door de buitenlucht. dit gaat vanzelf weer over, tenzij het dus andere pukkeltjes zijn.

Hoi,

Mijn kleine had ook een het soort gelijke, uitslag op de wangetjes, kleine bultjes. Vaseline hielp niet, babyolie hielp niet (het werd er alleen droger van). Uiteindelijk zag ik een creme (tube)  van de Kruidvat (eigen merk) voor baby's met schrale wangetjes, kost 1,89 euro. Sinds ik dat gebruik gaat het supergoed! Mijn kleine heeft nergens meer last van, en heeft  hele zachte baby wangetjes!

Waar je wel voor moet zorgen is dat je het over het hele gezichtjes gebruikt. En dat als je met de kleine naar buitengaat, net ervoor nog even wat op  het gezichtje smeert, want de weersomstandigheden heeft  veel invloed op de huid van zo een kleintje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en ik ben ook benieuwd of het heeft geholpen.

Groetjes, Sharon.

Terug
Bovenaan