Uitslag punctie Marit

Lieve meiden,

Onze dochter blijkt trisomie 13 te hebben (Patausyndroom). Dit is inderdaad een chromosomenafwijking, van de 3 bekende (21 - Down, 18 - Edwards, 13 - Patau) is dit de minst voorkomende. Het is nog onduidelijk of ze in of buiten mijn buik zal overlijden, maar dat is van later "zorg" (weet niet hoe ik het anders moet zeggen).

Vanuit familie/kerk/vrienden/forum ervaren we veel steun! Dank daarvoor.

Liefs Marit

Hey Marit,

Lucht het op om te weten wat de oorzaak is van de symptomen? Ik heb even gegoogled. Maar dat zegt eigenlijk ook nog niets. Het lijkt me behoorlijk moeilijk om zo'n onzeker traject in te gaan. Ik moet zeggen dat ik het ongelofelijk knap vind wat jullie doen!
Ik val natuurlijk in herhaling, maar geniet zo veel mogelijk van hè zwangerschap!

Liefs,

T

Hey Marit,
Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven.. Ik vind het echt heel erg heftig voor jullie en het gaat me ontzettend aan het hart. De een z'n geluk is de ander zijn verdriet en het voelt zo oneerlijk.

Net als truckerbabe hierboven vraagt, ben ik ook wel benieuwd wat voor gevoel het geeft nu je weet wat er aan de hand is?

Ik vind het ook echt heel knap van jullie en wens jullie nogmaals alle kracht toe die jullie maar nodig hebben!!!

Liefs

Lieve meiden,

Het is inderdaad wel fijn om er een naam aan te kunnen geven. We moeten nu nog 2 of 3 weken wachten op de verdere uitslag of het de erfelijke of niet-erfelijke versie is. Daar hangt onze vervolgkeuze voor een eventuele volgende zwangerschap namelijk erg aan vast. Als het de niet-erfelijke versie is hebben we 1% meer kans dan een ander dat het nog een keer gebeurt, maar bij de erfelijke is dat veel hoger (weet niet goed hoeveel, maar in elk geval te veel...).

Denk dat de echte klap gaat komen als ons meisje geboren is, maar voorlopig zijn we nog heel gelukkig met haar in mijn buik.

Liefs

Oh lieveeid. Wat heb ik respect voor jullie in deze toch moeilijke periode. Wauw!!! Wat gaan jullie hier sterkt mee om!

Dit gun je niemand natuurlijk!!!

Sterkte en veel liefs!

De verdere uitslag is ook nog spannend dus... Wat een achtbaan van emoties en zoveel wat er ineens op je afkomt.. Pfoeh, ik kan wel heel hard mee huilen!!

Het is fijn te horen dat jullie nog heel gelukkig zijn met haar in je buik en geniet er van, het is je zo ontzettend gegund dat je nog van haar mag genieten!!
Liefs

Ha lieve Marit,

Ik sluit me aan bij Rosan, het is soms zo moeilijk dat een zwangerschap bij de een vlekkeloos verloopt en bij de ander uitmondt in hele verdrietige dingen. Ik vind het prachtig om te lezen dat je nog van haar kan genieten in je buik, blijf dat vooral doen! Ze zit daar vooralsnog veilig, warm en dichtbij de persoon waar ze het allerliefste is!

Heel veel mooie momenten gewenst en tegelijkertijd sterkte met alles!

Liefs Blossom

Terug
Bovenaan