Uitslag uitstrijkje

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik heb een vraagje. Vandaag ontving ik de uitslag van mijn uitstrijkje; er zijn lichte afwijkingen gevonden. Over een half jaar moet ik weer een uitstrijkje laten maken. Nou stond er in de brief dat de huisarts mij gebeld zou hebben. Dit is dus niet het geval want hij is met vakantie. Zou dit dan ook betekenen dat ik het eerstkomende halfjaar niet zwanger mag worden? Misschien weet iemand dit? We willen namelijk graag zwanger worden. Alvast bedankt voor het lezen.

Liefs Maria

Toevallig weet ik het: Ik heb begin dit jaar hetzelfde gehad....De uitslag was na mijn 1ste uitstrijkje, na 6 dagen al binnen en ik was ook niet gebeld door de huisarts (wat wel zo hoort) Ik belde zelf en de assistent vertelde het mij: Mevr U heeft PAP3A en een bacteriële infectie.....En verder zei ze niets! Toen ik een beetje bekomen was van de schrok (want je schrikt toch, je gaat er eigenlijk altijd vanuit dat alles goed is) heb ik terug gebeld en een afspraak bij de huisarts geëist en een doorverwijzing naar de gyn...De assistent zei: Dat is niet nodig hoor!

Ik dacht: Volgens mij ben je niet helemaal lekker en ik heb weer gebeld en gezegd dat wij een kinderwens hebben en dat ik wilde weten waar ik aan toe was. Plots...kon het wel!
Samen met m'n man geweest en er zijn een 2de en 3de uitstrijkje gemaakt en die waren helaas ook niet goed! De huisarts had ond geadviseerd om de komende maanden onze kinderwens op de lange termijn te schuiven omdat het eerst weer helemaal goed moet zijn. Ik heb medicijnen gehad en 3 maanden later weer een uitstrijkje nr 4 en die was gelukkig weer helemaal goed!

Ik weet niet in hoeverre je een afwijking hebt maar ik denk dat je wel even moet stoppen met zwanger raken (wij hebben het advies overigens lichtelijk in de wind geslagen) maar ik denk ook dat als je eigen huisarts terug is van vakantie dat je even moet bellen want het hoeft echt geen half jaar te duren voordat je een controle kan krijgen. Ik zou ook vertellen dat jullie een kinderwens hebben misschien versnelt dat het proces.

Meid, excuus voor mijn lange verhaal.

Succes! Liefs Lynn

Ik heb in april de uitslag 3a gekregen en mijn huisarts zegt juist vooral zwanger worden want dan worden de cellen in de baarmoederhals waarschijnlijk weer goed. Dus wij kregen het advies wel zwanger te worden.

Ik zou maar meteen als de huisarts terug is even een afspraak bij hem maken.

groetjes Jolijn

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga maandag gelijk bellen want ik wil niet in die onzekerheid zitten.

Liefs maria

Misschien een stomme vraag........... maar nu ik dit zo lees bedenk ik mij dat ik nooit een uitstrijkje heb laten maken. Moesten jullie dit of wilde jullie dit zelf?

Dat gaat automatisch. Je wordt vanzelf (een keer in de vijf jaar) opgeroepen vanaf je 30e jaar.

ik zit in hetzelfde schuitje: ook een lichte afwijking gevonden, gelukkig nog maar PAP 2. Er is een nieuwe test afgenomen omdat ik probeer om zwanger te worden. zo spannend....
volgens de arts kon het geen kwaad om zwanger te raken...
nu weer wachten op de uitslag...

Terug
Bovenaan