uitslag vlokkentest

Hallo allemaal,

Ben nu 14 weken zwanger en heb wederom net zoals bij mijn dochter een verhoogd risico op het syndroom van down. Bij mijn dochter had ik 1 kans op de 80 en nu bij deze zwangerschap is het 1 kans op de 15 het komt wel erg dichtbij. Heb nu een vlokkentest gehad en krijg vlg wk dinsdag uitslag. Ben wel erg zenuwachtig ze hebben diversen bloedwaardes in mijn lichaam gevonden die veel overeen komen. Ik weet het zijn maar kans berekeningen maar toch maakt het je erg onzeker. Herkend iemand dit en heeft dit ook meegemaakt?

gr. een bang visje

Marjolein

bedenk dat de kans op een gezond kind nog altijd vele malen groter is dan een kind met down. Maar ik herken je verhaal. Bij mijn 2e kindje had ik na de NPM een kans op 1:40 op down. We hebben toen besloten voor een vwp. Slopende weken wachten met een goede uitslag!!! Dit was 3 jaar geleden. Ook bij mijn huidige zwangerschap hebben we getest op down ( ivm leeftijd van mij) en wederom gezond.
Dus hoe spannend het ook is, blijf positief!!! En daarna genieten ... als de uitslag goed is....

succes ermee

mama van marij

Hoi Marjolein, zit een beetje in dezelfde situatie als jij. Alleen wij waren al te laat voor de vlokkentest en hebben afgelopen donderdag een vwp laten doen in het VU. Is allemaal gelukkig goed gegaan wat was ik zenuwachtig zeg....wij moeten nu nog twee weken wachten. Afgelopen maandag moest ik naar de vlk om het hartje te luisteren en zei vroeg hoe het met me ging. Nou ja zei ik op zich gaat het maar ik vind die weken wachten echt ZENUWSLOPEND!!! Wens je heel veel sterkte en ik zal voor je duimen...

Groetjes
Patty

Hallo.

even een vraagje aan patty : ik heb zelf ook een vruchtwaterpunctie gedaan. Niet vanwege down maar vanwege een chromosoom afwijking. Jij schrijft dat je nu weken moet wachten op de uitslag.
Toen ik mijn punctie gedaan had kreeg ik binnen een week de uitslag over chromosoon 13, 18 en 21. en chromosoom 21 is down. en 2 weken na die uitslag krijg je de totale uitslag. Dus als het bij jou ook om een uitslag voor down gaat, zou je dat niet binnen een week al moeten hebben ????

Groeten Jeanine

Hallo Jeanine, het kon ook eerder zeiden ze maar ze vertelden ook dat we maar uit moesten gaan van drie weken. Anders raakten we misschien alleen maar in paniek. Wij gaan ook voor het totaalplaatje!!! Dus zodoende.....

Groetjes
Patty

quote: Patty reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2009 21:02:59'));

Hoi Marjolein, zit een beetje in dezelfde situatie als jij. Alleen wij waren al te laat voor de vlokkentest en hebben afgelopen donderdag een vwp laten doen in het VU. Is allemaal gelukkig goed gegaan wat was ik zenuwachtig zeg....wij moeten nu nog twee weken wachten. Afgelopen maandag moest ik naar de vlk om het hartje te luisteren en zei vroeg hoe het met me ging. Nou ja zei ik op zich gaat het maar ik vind die weken wachten echt ZENUWSLOPEND!!! Wens je heel veel sterkte en ik zal voor je duimen...

Groetjes
Patty

Hoi Patty,

Ja het is wat met die testen het heeft voordelen en nadelen. Ben het wachten nu echt beu had bij mijn dochter een vwp laten doen en kreeg inderdaad na 3 weken pas de uitslag. Het wachten is echt slopend net of de tijd even stil staat. Wij krijgen nu a.s. dinsdag 17/3 de uitslag probeer positief te blijven, bij mijn dochter is tenslotte ook alles goed gekomen en was het ook een spannende zwangerschap. Jij ook veel sterkte en bedankt voor je reactie.

gr. Marjolein

Terug
Bovenaan