Uitslag wangen door wind

Mijn zoontje heeft opeens flinke rode vlekken in zijn gezicht. Ziet eruit alsof het van de wind komt (hij had dit vroeger ook wel eens). Ik gebruik nu de gezichtscrème van Weleda voor hem, maar wellicht hebben jullie tips voor nog betere?

Zijn z'n wangen ook droog? Mijn zoontje heeft last van flinke eczeem, vooral in zijn gezicht en vooral in de winter. Inmiddels is het onder controle en gebruiken we nauwelijks nog hormoonzalf, maar we smeren nog dagelijks met hele vette crèmes. Soms breekt het weer een beetje door, maar dan is het vaak snel weer onder controle met die vette crèmes of een paar keer hormoonzalf.
Wij gebruiken nu cetomacrogolcrème van de drogist. 

Nog een stapje beter dan de crème is cetomacrogolzalf van de apotheek. Kan je zonder recept krijgen en is nog een stuk vetter dan de crème. Werkt als een trein op schrale huid!

Beter zalf dan creme. Hoef je niet speciaal voor naar de apotheek. Wij gebruiken burts bees baby bee multiple purpose ointment. Je kan ook lanette zalf/creme bestellen, dat is obv vaseline maar geschikt voor babies. 

Terug
Bovenaan