uitslag

nog een poging..

Vandaag naar de uroloog geweest voor de uitslag. Het bloed van mijn man was goed. Verder had hij een spatader maar deze was niet al te groot. De uroloog rade ons aan om geen operatie te doen omdat het effect minimaal zou zijn. Molly: hoe groot was de spatader bij jouw man?

Verder was het aantal zaadcellen nog steeds 3 miljoen per ml maar de beweeglijkheid was nu 16% en vorige keer 6 % dus 10% meer! Verder had 2% een goede vorm, vorige keer 0! De kwaliteit is nog steeds niet goed genoeg voor een spontane zwangerschap maar we hebben wel het idee dat onze maatregelen iets geholpen hebben.
De uroloog gaat nu een afspraak maken bij het fertiliteitscentrum in Leiden. Zijn er meiden die ervaring hebben met Leiden?? We hopen dat we hier snel terecht kunnen zodat we verdere stappen kunnen ondernemen zoals ivf(iui zullen wel niet voor in aanmerking komen)

Kimpansee: ik had al gereageerd op jouw berichtje maar die is weer verdwenen! Ik vind het echt heel erg voor je en hoop dat alles goed komt!

Noortje: de bewegelijk is juist wel heel belangrijk. En ook de volume. Onze volume was 11 ml dus dan krijg je de formule: 11*3= 33 ml zaadcellen en daarvan bewegen er dus 16% maar 2% is echt goed qua vorm. Ze zeggen dat als je minder dan 1 ml aan bewegende zaadcellen hebt dat dan de kans op een spontane bevruchting nul is....dus. Ik hoop dat het bij jouw ook gaat lukken!!

We wachten weer af op de volgende stap. Inmiddels is er weer een vriendin van mij zwanger geworden, het leven gaat gewoon door. Wij gaan maar weer kijken naar een volgende verre vakantie.

Fijne avond allemaal
Marielle

Hoi Marielle, de precieze grote weet ik niet, maar zodra de echo gemaakt werd, werd de spatader gelijk zichtbaar dus een grote. Onze uroloog heeft de keuze wel bij ons gelaten, hij vertelde wel dat uit een onderzoek is gebleken dat er 2 groepen van 100 mannen met een spatader waren, de ene helft (100 dus) heeft zich wel laten opereren de andere helft niet. Het bleek dat de groep mannen die zich had laten opereren meer zwangerschappen uit voort kwamen dan de mannen die niet geopereerd was. Onze uroloog was dus best positief maar vertelde ook dat het geen garantie is. Wij hebben er dus voor gekozen om het wel te doen....... Ben benieuwd hoe jullie nu verder gaan. Enne succes met het uitzoeken van jullie vakantie.... Lekker he.
Liefs Molly.

Marielle,

Als ik de berekening maak zoals jij die noemt heeft mijn vriend 3 miljoen zaadcellen, die (langzaam)bewegen en die goed van vorm zijn. Is dit genoeg, voor een natuurlijke bevruchting? Weet jij dat?

Weet je al wat voor land het wordt, de vakantie?

Groetjes Kim

Hoi,
Wat vervelend he, dat gedoe met de berichtjes. In ieder geval ben ik blij te horen dat er voor jullie toch een verbetering is. Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat jullie in Leiden terecht kunnen? Ik hoop snel.
Ondertussen heb ik mijn vriend voorzien van een nieuw potje zink en is hij nu drie dagen gestopt met roken.
Ik heb hem over jou en je vriend verteld. Ook een beetje om hem te steunen. Hij vind het een beetje gek dat ik ons verhaal met vreemden deel. Hij kropt het op. De enige die het weet is mij zusje en dat vind hij toch wel vervelend.
De gyn. heeft er echt niks over gezegd, over de bewegelijkheid, alleen maar over het aantal. Kijken ze daar ook naar bij het eerste onderzoek? Ik ben echt een giga groentje op dit gebied. Weten de mensen in jouw omgeving wat er bij jullie speelt? En je vriend, hoe is hij eronder?
Gisteravond hadden we vrienden te eten, zij is nu 4 maanden zwanger (in 2x raak...). Hadden ze boekjes over kinderwagens meegenomen om te laten zien... Wij waren al een jaar bezig toen zij begonnen met proberen... Jij zal ook wel soortgelijke ervaringen in je omgeving hebben.
Weet je al waar jullie heen gaan op vakantie? Zijn jullie in de zomer ook weggeweest? Groetjes Noortje

Kim: 3 ml lijkt me genoeg om iemand te kunnen bevruchten maar dan moeten ze niet te langzaam zijn want ze moeten door heel wat barrierres heen. En de vorm moet natuurlijk ook helemaal goed zijn en eileiders goed doorgankelijk! Dus volgens mij heb je wel kans.
We denken erover om dit keer naar Namibie te gaan in maart.

Noortje: Ik weet niet wanneer we in Leiden terecht kunnen. De uroloog wist wel dat je in het AMC in anderhalve maand terecht kan. Op de uitdraai van het onderzoek staat altijd alle informatie qua beweeglijkheid, vorm ed. Wij kregen dit de eerste keer mee om het zelf aan de uroloog te geven. En aangezien ik erg geinteresseerd ben in statistiek(en mijn man ook) hebben we ff een berekening erop los gelaten. Maar als je niks vraagt dan vertellen ze alleen het aantal.
Bij ons in de omgeving weten al onze goede vrienden het en onze ouders, broer en zus. Onze collega's en vrienden die wat verder staan niet. Maar als ze ernaar vragen doen we er niet (meer) moeilijk over muv collega's.
Mijn man had het vrijdag wel heel moeilijk omdat hij zich ontzettend schuldig voelt, ik heb het al redelijk aanvaard. Maar nu gaat het goed. WE hebben een hechte vriendengroep waar wij niet de enige zijn waarbij het niet lukt, dus we kunnen elkaar goed steunen.
En ach..al die vrouwen die meteen zwanger worden, ik gun het ze van harte maar ben wel ontzettend jaloers!!

We zijn net terug uit indonesie!!
En jullie?

Waarom vind je man het vervelend? Het is toch fijn als je dierbaren je kunnen steunen. En het is niet iets waarvoor je je hoeft te schamen! Het komt bij alle rangen en standen voor.

gr
Marielle

Jeetje, zie ik mijn bericht aan jouw nu echt opeens overal verschijnen... Nou ja, kan iedereen lekker meegenieten. In onze omgeving weet eigenlijk niemand dat we proberen zwanger te raken, alleen mijn zusje en een vriendin. Ik vind dat ook wel prima zo. We hebben wel afgesproken dat na de tweede zaadtest, we het gaan vertellen. Dat zal wel een hele shock zijn voor onze beide ouders. Die houden wel al zo lang voor dat we eerst een groter huis willen voordat we aan kinderen beginnen. Die smoes werkt wel altijd heel goed. Ik vind ook niet dat mijn vriend zich er niet voor hoeft te schamen maar ik kan wel begrijpen dat hij er aan moet wennen. Ik bedoel, hij heeft altijd de gedachte gehad, zoals volgens mij iedere man, dat hij superzaad heeft. En dan gebeurt er dit... Het is wel fijn dat je mensen hebt in je omgeving die hetzelfde meemaken zodat je elkaar kunt steunen. Vrienden van mijn zusje hebben precies hetzelfde maar dat zijn ook de enige die ik ken.
Ik realiseer mij hierdoor wel dat ik echt hartstikke gek op hem ben en hem echt niet kwijt wil. Ik ga zo sporten dus moet er een eind aan breien. Wij zijn in de zomer naar Schotland geweest, nou ja, zomer... Maar wel heel gaaf. ga nu echt weg, kom te laaaat. groetjes

Terug
Bovenaan