uitslag

Onze dochter van 6 weken heeft sinds vorige week behoorlijke uitslag in haar gezicht. Het lijkt er op dat dit komt van haar fopspeentje. Zou ze hier allergisch voor kunnen zijn. Bij de Prenatal-winkel hadden ze daar nog nooit van gehoord.. Ze produceert bij het gebruik van die fopspeen wel veel speeksel wat dan weer op haar huid komt. Misschien is ook dat de oorzaak van de uitslag (?) Daarnaast breidt het zich wat uit, nu ook op borst en rug, boven. Daarnaast heeft ze ook in de plooien in haar hals en nek smetplekken. Deze krijg ik ook niet weg. De cb-arts deed er niet zo moeilijk over, maar zelf vind ik het vervelend, vooral voor haar. Heeft iemand tips hoe het te voorkomen, verbeteren? Poederen en sudocrem helpen allebei niet, en deppen niet afdoende. Alvast bedankt.
 
Je zou eens Calendula creme kunnen proberen (gebruik ik voor ruwe plekjes en smetvlekjes). Is een homeopatisch middel die je in zalf en creme kunt krijgen. Zelf gebruik ik voor mijn kindje de zalf.
Mijn zoon kwijlt erg veel de laatste tijd maar krijgt hier geen uitslag van.
Als ik je verhaal lees denk ik niet dat de speen de boosdoener is (gemaakt van siliconen) daarom zou ik toch naar de huisarts gaan omdat je dochter het nu ook op haar rug en borstje krijgt.
succes
 
Hoi anoniem.

Door dat het speeksel achter haar speentje blijft zitten gaat het broeien en daar krijgen weel kinderen uitslag van. Misschien een andere speen?

De smetplekjes kan je voorkomen door de plooien na het badderen heel goed te drogen met een hydrofiele luier en er daarna talkpoeder over heen te strooien niet te veel.

OOk kan je ipv talk olie gebruiken (als de plekjes dicht zij) het ligit er aan wat je in bad gebruikt. Gebruik je een badolie dan kan je de plekken waar smet komt in smeren met olie. Want op een geoliede huid door het bad hecht talkpoeder niet zo goed.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

De pukkeltjes op de borst en rug zien die er hetzelfde uit? Want door hormonen krijgen ze rond deze leeftijd ook wat pukkeltjes zijn de eerste jeugdpuistjes hihi.

HOu het in de gaten en kijk of ze er jeuk van heeft of dat het irriteerd.

groetjes joyce mama van Mara
 
Komt er eczeem voor in de familie? Jouw verhaal doet me heel erg denken aan de uitslag die een neefje van mij had. Ik ben er daarom zelf er allert op bij mijn zoontje.

Mijn schoonzus wist niet dat er in de familie veel eczeemklachten voorkwamen en heeft mijn neefje dus zoals de meeste moeder natuurlijk doen, dagelijks in bad gedaan. Door water wordt het nog erger. Ook zijn deze kindjes veel gevoeliger voor smetplekken.

Als je het idee hebt dat de uitslag jeukt of dat het vurig wordt of er kleine pukkeltjes opkomen zou ik zeker naar de huisarts gaan. Allereerst kun je het baden berperken tot om de dag en kijken of de uitslag dan minder wordt.

Succes.
 
Don't panic!
Mijn dochtertje nu ook 6 weken zit ook onder de pukkeltjes ook in haar nek en op haar oortjes, mijn andere dochter nu al 2 heeft het zelfde gehad.
Het is inderdaad haar hormoonhuishouding die krijgt ze nu zelf over een week of 2 is het weer weg en gewoon laten opdrogen niets erop doen is het beste!
Heel veel succes.....
 
Hoi Allemaal

mijn kleine man is ook 6 wkn en zit ook onder de pukkeltjes. Zijn oortjes zaten onder de gele uitslag, leek wel opgedroogd oorsmeer. De c.b. arts vertelde dat dit heel normaal is en ook komt doordat borstvoeding erg vet is en door de hormoon huishouding. Het gele op zijn oortje was eczeem , dit zat ook tussen zijn oogjes en op zijn jukbeentje, ik kreeg het advies om deze plekken met vaseline vet te houden en inderdaad al na een dag zag ik verschil, pukkeltjes heeft ie wel nogsteeds en de ene dag erger dan de andere maar het schijnt inderdaad vanzelf weer over te gaan...
en als je het echt niet vertrouwd gewoon naar de dokter gaan hoor....doen wat je moeder instinct je ingeeft!!
suc6
gr.
saskia
 
Ik zou inderdaad als je 't niet vertrouwt even naar de huisarts gaan. Ik herken heel veel in je verhaal. Mijn zoon heeft erg last van eczeem en is super-overgevoelig. Het begon ook rond z'n mondje en op z'n wangetjes. Later op z'n hoofd, deed eerst aan berg denken, maar 't was vele malen erger. De gele korsten breidden zich uit naar zijn voorhoofd, wenkbrauwen, neusje, oortjes en slapen. Later ging het bij hem ook inderdaad naar zijn borst en rug en daar heeft hij nu nog steeds erg last van (7,5 mnd.). Bij hem heeft het grotendeels met allergie te maken. Deze week krijgt hij voor 't eerst aardappel, en hij zit weer helemaal onder de vurige rode plekken. Hij reageert heel sterk op alle nieuwe voedingsmiddelen. Mijn man en ik zijn zelf ook allebei allergisch, dus ik zou zeggen: als 't in de familie voorkomt, zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Allergie kun je beter op tijd signaleren, dat kan een hoop ellende besparen. Wij hebben het vanaf de 3e week al genoemd bij huisarts, CB, kinderarts enz. Maar nee hoor, het kind was kerngezond. We moesten ons vooral geen zorgen maken. En met 3 maanden kwam het er uit: 't arme kind had koemelkallergie, constitutioneel eczeem, astmatische aanleg, enz. En al die 3 maanden hebben wij een hysterisch huilend kind gehad, waar volgens alle 'deskundigen' helemaal niks aan mankeerde. Als je je zorgen maakt, moet je echt hogerop gaan. Je kunt beter een keertje te vaak naar de huisarts dan te weinig, als later blijkt dat er wel iets aan de hand is.
Sterkte!
 
Hoi,
Goed te lezen dat jullie hetzelfde hebben. Onze Karlijn van 6 weken heeft ook overal pukkeltjes, niet echt moeders mooiste meer...
Volgens de huisarts is dit heel normaal en hoef je er niets aan te doen. Ik lees hier dat het na circa 2 weken weg gaat, dus daar wacht ik maar op.
Groetjes
Freddy
 
Terug
Bovenaan