Ik zou inderdaad als je 't niet vertrouwt even naar de huisarts gaan. Ik herken heel veel in je verhaal. Mijn zoon heeft erg last van eczeem en is super-overgevoelig. Het begon ook rond z'n mondje en op z'n wangetjes. Later op z'n hoofd, deed eerst aan berg denken, maar 't was vele malen erger. De gele korsten breidden zich uit naar zijn voorhoofd, wenkbrauwen, neusje, oortjes en slapen. Later ging het bij hem ook inderdaad naar zijn borst en rug en daar heeft hij nu nog steeds erg last van (7,5 mnd.). Bij hem heeft het grotendeels met allergie te maken. Deze week krijgt hij voor 't eerst aardappel, en hij zit weer helemaal onder de vurige rode plekken. Hij reageert heel sterk op alle nieuwe voedingsmiddelen. Mijn man en ik zijn zelf ook allebei allergisch, dus ik zou zeggen: als 't in de familie voorkomt, zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Allergie kun je beter op tijd signaleren, dat kan een hoop ellende besparen. Wij hebben het vanaf de 3e week al genoemd bij huisarts, CB, kinderarts enz. Maar nee hoor, het kind was kerngezond. We moesten ons vooral geen zorgen maken. En met 3 maanden kwam het er uit: 't arme kind had koemelkallergie, constitutioneel eczeem, astmatische aanleg, enz. En al die 3 maanden hebben wij een hysterisch huilend kind gehad, waar volgens alle 'deskundigen' helemaal niks aan mankeerde. Als je je zorgen maakt, moet je echt hogerop gaan. Je kunt beter een keertje te vaak naar de huisarts dan te weinig, als later blijkt dat er wel iets aan de hand is.
Sterkte!