uitslag ?

Hallo,

Onze zoon heeft een soort uitslag op zijn borst. Zijn huidje voelt wat ruw aan en hij heeft wat bobbeltjes. Nu heb ik al creme gebruikt om het vet te maken en al zijn rompertjes in een neutrale wasmiddel gewassen maar het gaat nog steeds niet weg. Het zit al een soort rechthoek op zijn rompje maar houdt precies op bij de luiergrens. Op zijn armpjes,, rug en benen zit ook nix. Heeft iemand nog tips om hier mee om te gaan?
BvD!

Groetjes
 
Hoi Angelique,

Onze Bas heeft precies hetzelfde volgens mij. Volgens de arts van het cb is het een soort babyeczeem en zolang de kleine er geen jeuk aan heeft is het niet zo erg. Wij kregen het advies om vaseline te gebruiken om hem dagelijks in te smeren. Ook hoeft hij maar 2 keer in bad volgens haar. Anders droogt z'n huidje te veel uit. Ik moet zeggen dat het wel helpt, het wordt rustiger op z'n rompje en hij heeft volgens mij geen jeuk. Dus, je kan het proberen. Wat ze wel zij is dat, als het niet minder wordt en hij jeuk krijgt, je de huisarts er naar moet laten kijken. Succes in ieder geval.
 
Hallo Angelique,

Hoe oud is je zoontje? Mijn dochtertje (nu inmiddels bijna 7 mnd) heeft namelijk last van exceem. Het schijnt zo te zijn dat exceem begint bij een maand of 4. Typisch voor exceem is ook dat het niet onder de luier zit, dus tot aan de luiergrens. Ik ben ook begonnen met een vette creme zonder parfum (balneum extra vettend) Hier zit alleen notenextract in wat dus ook weer een reakties kan veroorzaken. Bij mijn dochtertje hielp dit dus niet. Ik ben langs de huisarts gegaan en heb nu een creme gekregen waarmee ik haar twee keer per dag insmeer en dat gaat erg goed! Wanneer het exceem is kan het wel zo zijn dat bijvoorbeeld wasmiddel het verstrekt maar dat is dan niet de oorzaak. Kortom het is geen allergie en je kunt het dus niet voorkomen.
Ik hoop voor je dat het geen exceem is maar een reaktie op bijvoorbeeld een creme wat je smeert.
Succes ermee!

groetjes,
Mieke
 
Ons zoontje heeft hier ook last van gehad ik ben naar de huisarts gegaan omdat de arts van het cb zei dat ik er vaseline op moest smeren maar het daar niet van wegging. Nu heb ik van de huisarts speciale vaseline (wit van kleur) gehad in een grote wite tube en nog een ander zalfje waarmee ik hem moet insmeren tot het weg is en daarna moet blijven insmeren met die vaseline en dat gaat heel goed het is eigenlijk al bijna weg
 
Terug
Bovenaan