Uitslag...

hoihoi,
Ben vanmorgen behoorlijk geschrokken...!! Ik was in het nieuwe huis bezig, poetspoets  , loop ik op een gegeven moment door de douche en zie ik dat heel mn gezicht onder de uitslag zit! Echt allemaal kleine vuurrode puntjes! brrr... tis namelijk zo dat op de verjaardag van het zusje van mn man een nichtje was en die had de rode hond waarschijnlijk! Ik was al kwaad toen dat ze meegekomen was, terwijl ze wisten dat ik er ook zou zijn..!! maar goed, ik ben wel ingeent tegen rode hond gelukkig!! En het is geloof ik alleen erg in de eerste 3 of 4 maanden van je zwangerschap, als je het krijgt. Niet meer over gedacht verder, want ik was toen toch al verder zwanger, en ingeent. Vanmorgen had ik echt ff zoiets van: o nee toch, toch nog de rode hond...!!??? Ik gelijk gekeken, maar het was alleen maar in mn gezicht. Meestal begint een ziekte op de warmste plaatsen op je lijf, dus ik vond het al een beetje raar... ik naar mn schoonmoeder gesjeest om te vragen of zij het al eens vaker gezien had. Ze dacht dat het een allergische reactie was op cement(stof) of iets dergelijks... Nog ff langs de huisarts gegaan, de assistente dacht dat ook wel, als het erger werd moest ik terugkomen. De uitslag wordt wel minder, maar nu gaat het wel jeuken in mn gezicht terwijl dat vanmorgen niet zo was... nou ja, het zit nog steeds alleen op mn gezicht dus echt bang ben ik niet, maar het was wel ff schrikken!

Hebben jullie zoiets wel eens gehad??

Je huid reageert wel anders dan normaal als je zwanger bent, dus een overgevoeligheidsreasctie komt wel vaak voor. En volgens mij begint Rode Hond inderdaad niet in je gezicht.

Goed dat je even bij je huisarts bent langsgeweest, beter het zekere voor het onzekere...

En stof mijden is geen optie voor je als ik je andere verhalen zo lees ;-) Nou ja , als je weet dat het geen kwaad kan is de ergste schrik er al af denk ik?

Groet!

Hmmm als ik het zo lees denk ik dat het een uitslag, van bv. warmte, was je heel druk bezig soms?? Ik krijg het namelijk ook snel, op mijn armen, benen, buik en ook gezicht als ik in de zon kom. En zeker nu ik zwanger ben veel meer last van utislag en pukkeltjes. Heb je toevallig vanmorgen je gezicht ingesmeerd met een creme en ben je toen erna erg gaan zweten? Misschien kan het er niet uit namelijk.

Die uitslag jeuk ook vaak trouwens. Van VSM is er een creme en gel om de jeuk te verminderen. Het heel geloof ik Cardiflor.

Sterkte!

groetjes Nanda

Terug
Bovenaan