Uitslagen bekend....oplossing voorhanden! Blij blij, mijn hartje is zo blij!

Hoi!

Vandaag kreeg ik uitslag en ik ben zo blij nu! Nadat ik 24 uur alle urine had opgespaard bleek hier geen eiwit meer in te zitten. Joepie! Alle zorgen dus voor niets. Waarschijnlijk zijn mijn nieren de boosdoener geweest na al het spugen. Die scheiden dan eiwit uit om vocht zoveel mogelijk vast te houden. Na een goede week rust spuug ik niet meer, dus zijn nieren weer hersteld.

En toen mijn bloedwaardes voor de schildklier:
TSH was 3,47 en FT4 was 17,9. Volgens de gyneacoloog was dit dus prima binnen de norm. Dat klopt. Maar...toch klopt er iets niet. Want ik ben niet voor niets helemaal op qua energie. Dus door naar de internist, want dat wist zij immers ook niet. Mijn internist had gelukkig even tijd. En....als we naar mijn geschiedenis kijken zit ik altijd rond de 21. Logisch dus dat ik nu lichamelijk er zo aan toe was. Mijn medicijnen gaan nu toch omhoog van 125 naar 138 mg.
Ik ben helemaal blij. Nog een weekje en dan is het voorbij. Dan heb ik als het goed is weer voldoende hormoon in mijn lijf en kan ik er weer tegenaan.
Had ik nu maar eerder bij mijn internist aan de bel getrokken! Ik ben op de gyneacoloog afgegaan, die verklaarde dit ook in de gaten te houden. Maar helaas, en dat was natuurlijk ook wel logisch, alleen binnen de normen die zij kent.

Pffffffft, alle doemscenario's zijn nu vervlogen. Ik ga genieten!!

Groetjes,

Louise

Ohja, en het allerfijnste; ik ging aan mijzelf twijfelen. Zeurde ik dan nu of kon ik echt niet meer. Maar nu is bewezen dat ik niet zeurde en mijn lichaam gewoon meer hormoon nodig had. Dat vond ik nog het fijnste!
 
De ft4 was idd binnen de waarde maar de tsh is nog wel erg hoog.. Er wordt meestal toch onder de 2 gestreefd ik zit nu rond de 1.

Ik ben blij voor je dat je goed geholpen bent..

De meeste artsen weten weinig van de schildklier is mijn ervaring. Al kan het natuurlijk nog altijd zijn dat je door al dat spugen niet genoeg hebt binnengekregen, zou dus goed in de gaten houden dat je niet gaat hyperen..
 
heey louise,

goed dat je door gezeurt hebt, ik heb dit niet gedaan en met dus van 23 terug gezakt naar 11 qua FT4 en heb me dus af laten schepen dat het goed was. .. . . met als vervolg alles behalve energie, minder werken en commentaar van werk en collega;s.

Goed dat je doorgezet hebt.

hoop dat je je snel beter voelt met meer hormoon.
 
11 Ft4 is inderdaad erg heftig... Ben je nu wel weer op niveau?
 
ben langzaam aan het terug krabbelen zat onlangs op 13. moet nog 4 weken tot uitgerekende datum, dus hou het nu wel effe vol.

daarna weer goed in de gaten houde. maar één ding als ik ooit weer zwanger wordt dan ga ik gelijk weer naar een internist.

 
Internist is ook niet altijd alles. Moet je ook de juiste treffen. De richtlijnen zijn tsh onder de 2 volgens mijn internist en ft4 over de 14.
Bij eht zwanger worden tsh rond de 1.

Maar ja je moet na de bevalling ook weer goed terug komen.. Is het niet slim om nu alvast doorverwezen te worden zodat je zo snel mogelijk weer op je goede niveau zit..want en slechte staat schildklier en een baby lijkt me ook niet een super combi
 
Terug
Bovenaan