uitslagen gyn.

Afgelopen donderdag heb ik de uitslagen van de verschillende onderzoeken gekregen. Alles is goed. Het zaad van mijn man is prima en de uitslagen van de bloedonderzoeken waren ook positief. Alleen de waarde van het progesteron was laag, maar dat was te verklaren, omdat deze gemeten was na de menstruatie. De juiste waarde moet gemeten worden een week na de eisprong. De gyn. heeft toen weer een inwendige echo gemaakt om te kijken of er een folikel zat. Deze was aanwezig en omdat ik in mijn cyclus rond de eisprong zat werd ik verzocht afgelopen zaterdag nog een ovulatieonderzoek te ondergaan. Dit is een mooi woord voor weer een inwendige echo om te kijken of de eisprong had plaatsgevonden. Ik had hem al gevoeld en ook mijn temperatuur was alweer gestegen, dus het kon ook niet anders.
Nu moet ik dus donderdag a.s. nog een keertje bloed prikken om het progesterongehalte te laten meten en dan kan ik donderdag 6 mei weer terugkomen voor de uitslag.
Op basis van al deze uitslagen krijg ik dan te horen hoe nu verder. Als de uitslag van het progesterongehalte goed is dan zal ik hoogstwaarschijnlijk een baarmoederfoto moeten laten maken of een kijkoperatie moeten ondergaan. Dit klinkt allemaal heel erg, maar het schijnt wel mee te vallen. Het is geen prettige ervaring heeft de gyn mij verzekert, maar alleen op die manier wordt er weer wat meer duidelijk waarom het niet lukt. Er wordt dan bekeken of de eileiders open zijn. Ik ben heel erg benieuwd en ben er heel erg mee bezig.

Groetjes,
Bianca

Het wordt dus nu spannend voor jullie: is het progesterongehalte goed of niet? En hoe daarna verder... Ik hoop dat je de best mogelijke uitslag krijgt op 6 mei (een dag na bevrijdingsdag dus dat moet kunnen!). Mochten jullie nog wel klussen deze periode of niet? Sterkte, liefs Kiki

Hoi Bianca,
Tot nu toe iniedergeval goede berichten! Wel spannend allemaal he...Ik kan me voorstellen dat je er erg mee bezig bent. Heel veel succes voor de komende tijd en ik hoop dat je snel zwanger bent!
Liefs Esther

Hai Bianca,

Ik zit min of meer in dezelfde positie als jij. Ik heb wel zojuist mijn HSG achter de rug en daar hoef je je niet zoveel zorgen om te maken hoor. Het verschilt natuurlijk voor iedereen, maar ik vond het erg meevallen. Je partner mag mee en je kunt op het scherm zelf meekijken hoe je baarmoeder en eileiders vollopen met de ingespoten vloeistof. Ik geef toe, het is geen pretje, maar het is echt te doen. Vraag aan je gyn. een zetpil en evt iets kalmerends. Mijn gyn. kwam daar zelf al mee. Bij geen van ons beiden is iets gevonden, dus het is weer afwachten. Ik moet in juni weer terug naar de gyn..
Overigens, het is alleen maar positief dat ze alles eens goed 'schoonmaken', je kansen schijnen er wel groter door te worden. Je weet waarvoor het doet toch? Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel zwanger bent.
liefs
Merijntje

Terug
Bovenaan