Uitslagen van de gynaecoloog

Hoi Lieve meiden,
Nou na een reeks onderzoeken was het vanochtend zover,..de uitslagen waren binnen. Het zit zoals we al dachten niet goed en we komen in aanmerking voor IUI of IVF. We voelden de bui al hangen aangezien we 2 samenlevingstesten hebben gehad waarbij er geen levend sperma te zien was.
Een gezonde man heeft 70 miljoen spermazoïden per milliliter maar mijn man heeft er maar 6 miljoen. De kans dat wij op de normale manier een kind kunnen verwekken is dus nihil helaas. Het 'goede' nieuws is dat het sperma wat aanwezig is goed bewegelijk is dus dat we een redelijke kans maken met een behandeling. We krijgen nog een keer een samenlevingstest omdat de kans ook aanwezig is dat de 'jongens'die doorzwemmen direct worden 'omgelegd' door mijn 'vijandige' slijm. Tevens krijg ik alsnog een HSG om de boel even goed door te spoelen.
Omdat we ons op het ergste hadden voorbereid zijn we ondanks dit nieuws toch opgelucht omdat we nu weten waar we aan toe zijn. We komen over een half jaar in aanmerking voor een behandeling. De gyn. zei dat hij in een artsenoverleg kon bespreken om het te vervroegen maar dat ze dat alleen doen als je er goede psychische redenen voor hebt. Het was wel even slikken want nu kan het zomaar een paar jaar duren voordat we ons kind in onze armen houden. We proberen zo positief mogelijk te zijn.

Hoe is het met jullie? Ik ben even niet op het forum geweest en heb misschien wat dingen gemist!(?)

Liefs Inge

Hoi Inge,

Wat vervelend voor jullie joh! Ook als je er op rekent is het toch niet leuk om minder goed bericht te krijgen.
Wij zijn zelf gisteren naar de gyn. geweest voor samenlevingstest en die was gelukkig goed. Met mijn man is alles goed en nadat ik 6 maanden clomid heb gebruikt lijkt het erop dat mijn eisprong van zelf op gang is gekomen en we hebben gisteren dus gehoord dat er eigelijk geen reden is waarom we niet gewoon zwanger kunnen worden op een natuurlijke manier.
Op zich heel goed nieuws en we zijn ook echt heel erg opgelucht, maar na 2 jaar wil je dan toch ook eens resultaat zien.
We hebben in ieder geval wel een afspraak bij een ander gyn., maar pas in juli. Als we dan nog niet zwanger zijn kunnen we in ieder geval praten over een soort van behandeling. We zouden dan in aanmerking kunnen komen voor iui.

Wel naar voor je hoor, kan me goed voorstellen wat zulk nieuws met je doen, maar... gelukkig worden er heel goede resultaten behaald met iui en ivf. Een vriendin van mij, van wie het bij de man ook niet goed was is van haar 3e iui, na meer dan 3 jaar zwanger geworden en gaat binnenkort bevallen! Zo zie je maar weer, het is allemaal echt nog heel goed mogelijk hoor!

Ik wens je heel veel sterkte toe en veel succes en inderdaad positief blijven hoor, onze tijd komt nog wel.

Liefs,
Joan

Lieve Inge en Man,

Ik wil even aan je laten weten dat ik heel erg met jullie mee leef!!! Ik vind het sneu dat het allemaal zo loopt, maar het positieve van alles is, dat je zwanger kan worden, en zeker met iui of ivf gaat het lukken.

Ik begrijp heel goed dat je er van baalt dat het zo lang gaat duren dat je voor een behandeling in aanmerking komt, zo werkt het helaas wel als je in de mmm zit.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en je man natuurlijk ook, en we zullen elkaar hier blijven steunen, je kan zeker op mijn steun rekenen, en geloof me Inge jij zal echt snel zwanger worden, dat weet ik zeker.

Heel veel liefs, Mick

Hoi Inge,

Echt zwaar klote joh zo`n bericht!! Ook al hou je er rekening mee je hoopt toch dat het niet zo is. Als ik jou verhaal lees merk ik wel dat jij/jullie er goed mee om kunnen gaan! Ik hoop dat jullie veel steun bij elkaar en jullie omgeving kunnen vinden...en bij ons natuurlijk. Gelukkig is het wel mogelijk om via een andere weg zwanger te raken en we gaan met zijn allen voor jullie duimen hoor!!

Liefs moi xxx

Hoi wijvie !

Ik zet mijn bericht hier ook alvast maar neer, maar heb je ook net gemaild.

Ik had gisteren al steeds mijn email en het forum lopen checken, in afwachting van je bericht. Toen het zo lang duurde was ik er al een beetje bang voor dat er slecht nieuws was.
Pffff, ook al verwacht je het na die 2 slechte samenlevingstesten evengoed is het natuurlijk enorm shocking. Want in je achterhoofd hoop je toch op betere berichten als je bij die arts zit. Ik vind het knap hoe jullie op dit nieuws reageren hoor. Je man probeert dus ook echt nog het positieve eruit te halen, dat het sperma dat er is dus goed beweegt. Hij heeft in verhouding tot wat normaal is dus echt heel weinig sperma zeg. Maar ik begrijp dat het dus ook jouw slijm is dat vijandig is? Dus eigenlijk is dat een dubbel probleem of moet ik dat niet zo zien? Wil jij mij nog eens uitleggen (in normale mensen taal) wat precies het verschil is tussen IUI en IVF? En wanneer wordt er besloten welke van deze 2 bij jullie toegepast gaat worden?? Klote dat er dan weer een wachtlijst is waardoor je dus pas over een half jaar aan de beurt bent, het voelt allemaal zo als verloren tijd lijkt mij. Het betekent helaas dus wel dat er heel veel stellen in deze medische molen zitten he?

Nou meis, ik wens jullie veel sterkte toe en ben blij dat jullie over een maandje lekker op vakantie gaan. Waar ging de reis nou ook alweer naar toe?

Zo ik ga even verder hier. Wanneer moet je nu voor die HSG om alles goed schoon te spoelen??

Liefs,
Luna

hoi Inge,

ik sluit me aan wat hierboven allemaal staat. ik heb geen andere woorden voor.
maar zoals ik heb gelezen bekijk jij altijd alles van de positieve kant. zo hoort het ook! ik hoop de allebeste voor je en ik geloof nog steeds dat onze tijd ook wel een keer zal komen geloof me nou maar. en dan ben je dit alles gauw vergeten!

heel veel liefs seda

Hoi Inge,

Ik wilde je ook bij deze veel sterkte wensen. Je bekijkt het echt van de postitieve kant, dat vind ik heel knap van je en ik denk ook dat je met die instelling een heel eind komt! Ik hoop van harte voor jullie dat jullie in de toekomst samen jullie kindje vasthouden. En niet vergeten dat er heel veel mensen middels iui of ivf zwanger worden!!

groetjes en liefs Guusje

Terug
Bovenaan