Ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de uitslagen.
Ik had natuurlijk de hoop dat het allemaal wel niets zou zijn, maar er is toch meer uitgekomen dan ik dacht.
Mijn bloedstolling is niet goed. Maar voor dat er tot verder actie wordt overgegaan wil de gynaecoloog toch nog een keer dat ik bloed ga prikken.
Toen ik ziek was is er natuurlijk bloedgeprikt en was het wel logisch dat de waarden afweken.
Vervolgens ben ik januari gaan prikken, 10 weken na curettage. Nou bleken bepaalde waarden nog steeds af te wijken. Nou kan het zijn dat ik toch te vroeg ben gaan prikken, omdat door de sepsis mijn lichaam wellicht langer nodig heeft gehad om weer normaal te worden. Nu zijn we weer een paar maanden verder dus om zeker te weten dat het óf nu goed is óf inderdaad afwijkt moet ik nog een keer gaan prikken.
Blijkt het dan toch af te wijken, dan moet ik bloedverdunners gaan spuiten tijdens de zwangersschap. Ik wordt dan ook doorgezonden naar het academisch ziekenhuis, Erasmus.
Maar dus eerst maar even prikken voor ik op de zaken vooruit ga lopen.
Daarbij werd me wel weer op het hart gedrukt dat we het voorlopig maar even veilig moesten doen in bed. Maar ik had het min of meer toch al op een laag pitje gezet, want een maandje meer of minder wachten maakt toch ook zoveel niet meer uit, hoewel ik er opzich wel weer zin in had.
Heb nu voor 15 april de afspraak staan, dus dan hoor je weer meer! Ben wel benieuwd hoeveel buisjes het nou weer zijn, vast minder dan 11!
Verder begon de gynaecoloog daarbij ook zelf over het genetisch onderzoek voor erfelijkheid wat wij al gedaan hadden voor het zwanger worden en het chromosomenonderzoek wat nu is gedaan na de miskramen. In de chromosomen is bij beide niets te vinden, dus in die hoek wordt het dus niet gezocht, dat is nu echt uitgesloten dat het daar mee te maken heeft.
Omdat ik natuurlijk tot voor ik de spreekkamer binnenging niet wist dat het wellicht met mijn bloedstolling te maken heeft kon zij zich goed voorstellen dat ik dus een verband probeerde te leggen met dat verhaal, omdat het inderdaad allemaal zo toevallig is (fijn dat ze me daar wel in begrijpt).
Dus al met al nog een heel verhaal.
Jullie horen nader!
Ariane