Uitslagen ziekenhuis

Hallo meiden,

hoe gaat dat eigenlijk bij jullie als je uitslagen krijgt in het ziekenhuis?

Mijn man krijgt eind deze maand uitslagen te horen in het ziekenhuis over de kwaliteit van zijn zaad e.d.
Hij vindt het niet prettig als ik met hem mee ga. Hij denkt namelijk dat het ongebruikelijk is om samen te gaan.
Terwijl ik vind dat het iets van ons samen is, we willen graag samen een kind.
Ik wil ook graag horen wat de dokter te zeggen heeft en eventueel vragen kunnen stellen. Maar is dat gebruikelijk...??

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Groetjes
Puck

Hoi Puck,

Wij moeten maandag naar de gyn voor de uitslagen van de onderzoeken. Ik krijg de uitslag van mijn bloed en mijn vriend van zijn sperma, dus wij moeten wel samen! Maar anders was ik ook wel meegegaan hoor! Ik vind het juist raar als je vriend alleen gaat, maar dat is mijn mening!! Misschien is hij wel erg bang voor de uitslag en wil hij daarom niet dat je meegaat?

Suc6 liefs moi xxxx

Hoi Puck,

Bij ons is het juist andersom. Mijn man vindt het niet nodig dat hij elke keer mee gaat. Alleen als het moet gaat hij mee. Zo is hij de eerste keer erbij geweest en ook bij het samenlevingsonderzoek. Bij de uitslagen van het bloed en het sperma ben ik alleen geweest. De uitslagen heb ik hem 's avonds medegedeeld.
Ik ben het met Moi een dat je een kind samen krijgt en dat je dan ook samen naar de gyn. gaat voor de uitslagen. Ik heb me er bij ons bij neergelegd dat ik in sommige gevallen alleen ga. De gyn. laat niet merken of dat raar is of niet, maar er zitten meer vrouwen alleen in de wachtkamer.
Woensdag krijg ik een HSG. En omdat dit een naar onderzoek is heb ik mijn man gevraagd met me mee te gaan. Dat doet hij dan ook hoor.
Ik zou me er niet zo druk over maken. Probeer er wel achter te komen waarom hij niet wil dat je meegaat. Bij ons heeft mijn man daar een duidelijke mening over en die respecteer ik, ook al denk ik er zlef anders over (mijn mening kent hij overigens wel hoor).

Groeten,
Bianca

natuurlijk ga je met hem mee? het gaat toch jullie beiden aan? en als het tegen mocht vallen, zijn uitslag ben je er toch om elkaar te steunen. Mijn vriend is ook niet elke keer meegegaan, bijv als ik voor een samenlevingstest moest, maar het lijkt me logisch dat je dit samen doorstaan.

gr sandra

Hoi,
Als je samen in het traject zit dan is het niet meer dan normaal dat je samen gaat. Het is naar mijn mening raar als hij alleen gaat voor de uitslag van het sperma. Ik was blij dat ik erbij was want dan heb je meteen samen alles gehoord. Ik denk dat een gyn. nooit zijn mening hierover zou geven. Ik kan me niet voorstellen dat wij dit soort dingen apart zouden doen want het heeft toch iedere keer weer een impact. Ik denk dat jullie gewoon moeten doen waar jullie je het prettigst vbij voelen.
Liefs Inge

Hoi Puck,ik ga als het ons samen aangaat samen naar de gyn maar ook vaak alleen,ik zou in dit geval ook wel mee gaan,bij ons gaan de uitslagen vaak telefonisch,ook die van het zaadonderzoek,toen heb ik zelf gebeld en erna aan mijn man doorgegegeven.
Ik weet wel dat mannen dit onderzoek als zeer spannend ervaren,bij mijn man viel er een last van zijn schouders af toen hij hoorde dat alles goed was,ik kan me dat ook wel voorstellen want stel je voor dat het daardoor zou kunnen komen,daar volen mannen zich toch vaak een beetje door aangetast.
Heb je al gevraagd wat de rede is waarom hij alleen wil gaan??
Sterkte en ga er gewoon van uit dat alles goed is!Bij ons ook het geval.
Hou ons op de hoogte,
Liefs

Hoi Puck,

Ik heb ook op een andere manier een bericht naar je gestuurd, had namelijk nog niet in de gaten dat er ook een 'reactiemogelijkheid' is. Ik ben net nieuw op dit forum, vandaar (ben heel blij dat ik het gevonden heb op het net, want het doet me goed alle ervarigen te lezen). Ik zou zeker samen met je man naar het ziekenhuis gaan. Wij kregen de uitslag via een telefonische afspraak. Ik moest de boodschap overbrengen naar mijn man. Hij was geschokt en had allemaal vragen. Een week later moest in naar de Gyn. voor onderzoek en is hij meegegaan om vragen te stellen. Desnoods wacht je buiten de dokterskamer zodat hij je er evt. bij kan roepen?? Sterkte! Groetjes, Esmee

Terug
Bovenaan