uitslagen zijn weer binnen

hoi dames,

vandaag de uitslagen gehad van mijn vriend. bloed en echo's waren goed. zaad was vorige keer o,o. nu was er 1 goede zaadcel, 1 zwak beweegelijke, en 2 dode. dat is in ieder geval iets, en we zijn hier ook wel blij mee, maar ik ben bang dat dit te weinig is om iets mee te kunnen. de gyn denkt ook dat het zo goed als dicht is gegroeid (de zaadleiders).

mijn vriend wordt nu doorverwezen naar een uroloog in het academisch ziekenhuis van nijmegen. je kunt daar een afspraak krijgen, maar wanneer dat bepalen hun. het ligt eraan hoe urgent je bent!!!! ik vind dit dus belachelijk maar ik wacht ff af hoelang dit gaat duren....iemand misschien ervaring met het ziekenhuis in nijmegen???? en de wachttijden bij de uroloog????

we hebben weer een heel klein beetje hoop. de gyn had het over ixi, weet iemand wat dit is??? en hoe dat gaat??

misschien schrijf ik ixi wel verkeerd.....

nou, dat was het weer voor nu!
tot gauw
xx kimpansee

Hoi Kimpansee, toch een beetje hoop gekregen nu dat het toch kan bij je.
Icsi is het inbrengen van de spermacel in de eicel in een buisje, rest is net als ivf, en daar is inderdaad maar 1 cel voor nodig.
Het is je gegund meid,
Heel veel succes, sterkte met het wachten (heel vervelend altijd) en zal voor je duimen.
Groetjes, Adren

Hoi Kimpansee,

Eindelijk de uitslag voor jullie en niet verkeerd hoor! Toch beter resultaat bij het zaad dan de vorige keer!

Op Freya.nl vond ik deze info over ICSI:

ICSI is de afkorting van Intra Cytoplasmatische Sperma Injectie; het injecteren van een (geselecteerde) zaadcel in het plasma van de eicel.
De behandeling is eigenlijk hetzelfde als een IVF-behandeling (reageerbuisbevruchting), alleen de procedure in het laboratorium is anders. Bij ICSI wordt één enkele zaadcel met een glaspipetje direct in het celplasma van de eicel gebracht. De zaadcel wordt dus een beetje geholpen door de embryoloog. Als er eicellen zijn bevrucht, dan worden twee à drie pré-embryo's in de baarmoeder teruggeplaatst. Hieruit kan een normale zwangerschap volgen.

Hopelijk is dit of MESA/PESA iets voor jullie en gaat jullie wens gauw in vervulling meid!

liefs van Suus

ps waar hangt Lill toch uit?!

Terug
Bovenaan