uitslapen

zo annique slaapt in eens uit....
heeeeeerlijk!!!
eerder was het altijd half 7 a 7 uur
en nu al verscheidene dagen tot half 9
zijn er meer kids die ineens langer slapen???
zal ze weer een sprong in dr ontwikkeling maken ?

ze snapt ook ineens heel veel zo leuk is dat..
als ik vraag waar is apie ? ( haar knuffie) dan gaat ze hem halen , evenals haar speentje.
en als ik vraag waar is tycho? ( haar halfbroertje) dan zoekt ze zijn foto op en dan zegt ze kigo kigo!
en als ik haar jas haal dan zegt ze dag dag en wil ze iedereen die er is zoenen.
echt het wordt zo leuk met haar, en ik verbaas me elke dag weer wat ze kan..
oh ja en ze legt houten puzzels in elkaar ( met van die nopjes ) doen meer kids dit al...?     het baby zijn is helemaal weg, en t is echt een klein peutertje aan het worden.

ben benieuwd naar de andere kinderen wat die allemaal al kunnen waar je je over kan verbazen zo van "huh kan die dat ineens??

liefs sandra

Ik verbaas me ook steeds meer. Sinds gisteren zegt ze haar eigen naam (GOED!). En maakte ze nog geen 2 weken geleden haar eerste zinnetje met 2 woorden: papa, Bumba? Eergisteren maakte ze al een zinnetje met 3 woorden: we gingen in de garage naar mijn auto, vraagt ze : mama? Auto papa? Ze bedoelde of we met de auto naar papa gingen (ze vraagt  al om hem als we de straat inrijden).
En idd, ze begrijpt zo ontzettend veel! Maar verbaas me vooral over haar taalgebruik, ze zit al op meer dan 70 woordjes en 12 dierengeluiden, kan bijna alle lichaamsdelen aanwijzen bij zichzelf en een ander.
En het spelen wordt idd ook heel anders. Ze kreeg een tas megabloks en bouwde torens of ze nooit anders gedaan had! En trots dat ze dan op zichzelf is! Maar dat mag ook van mij, ben ik ook.
Groetjes, Rianne en Lydia

Leuk is dat zeg! Kian praat nog niet zoveel. Hij is ook van september en dat scheelt bij sommige kindjes 2 maanden. Maar naast dat is hij niet zo heel snel. Ook niet te langzaam hoor geloof ik.
Hij begint nu met dierengeluiden (woef, gggg ggg = varken, boeoeoe). Maar hij begrijpt al wel veel. Ik denk dat er iedere dag wel een moment is dat ik met m'n wenkbrauwen omhoog sta van wat ie nu weer kan. Sinds kort snapt ie: ga maar zitten. Gaan staan snapte ie al eerder. En zo leuk dat ie inderdaad naar de gang gaat als ik zeg... we gaan naar buiten. Of dat ie naar boven klimt als ik zeg... je gaat in bad. Al dat soort dingen. Ik word er zooo trots van!
Liefs Nelleke

Toevallig heeft Ivar in ruim 1 week 2 x tot kwart over 9 geslapen, kwam echt nooit voor (wel meestal pas 7 uur, half 8 dus nog een luxe vergeleken met sommige kindjes).
Qua woordjes gaat het ook redelijk snel, we waren op Nieuwjaarsdag bij mijn zusje en zij hebben een hond Bibi, en na een uur was het de rest van de middag Bibi voor en Bibi na, geweldig!

Liefs Jenneke mv Ivar (15 1/2 maanden)

Heerlijk he, die mini-peuters in huis.... En ook zó leuk om hier al die ontwikkelingen te volgen!!

Sophie slaapt ook langer 's ochtends, opeens. Maar de afgelopen week heeft ze ook 2x haar middagslaapje overgeslagen (dat hoeft voor mij nog niet de gewoonte te worden eigenlijk........). Dan maar liever wat vroeger wakker, de dag begint toch al om kwart voor 7, met haar broer.

En wat zij al allemaal kan en doet, dat deed Gijs écht niet op deze leeftijd. Ze trekt zelf haar pyama aan en ook met haar rokjes en maillotjes komt ze een heel eind. Ze speelt samen met Gijs (dus auto's naar elkaar duwen en weer terug, samen met de bal rollen, kegeltje omrollen. En echt om de beurt, ze wacht keurig tot ze weer mag), ze kleurt, kleit en wil het liefst ook al knippen (maar dat mag dan weer niet van mij), ze puzzelt met die houten puzzels net als Annique, ze danst en rent en wil alles ontdekken.

Begrijpen doet ze volgens mij álles: gooi maar in de prullenbak, ga je mee naar buiten (en ze staat al in de gang), waar is pop (bed zegt ze dan), we gaan eten (en ze zit al aan tafel) etcetc.
Praten: een heleboel losse woordjes, alle dierengeluiden (van bijen tot tijgers tot poes) en verder kan ze zich non-verbaal uitstekend duidelijk maken haha.

Dus nee, hier ook geen baby meer in huis, maar een heuse peuter, al is ze toch nog maar pas 17 maanden. En elk kind is anders: Gijs was nog veel meer klein dreumesje op deze leeftijd (en veel rustiger haha, nu nog steeds trouwens).

Groetjes
Susan

Hoi,

Leuk hè! Echt genieten die kleine mini mensjes. Wat betereft het slapen, tja hier was het ook een paar dagen, een week of wat geleden, maar nu is het weer erug vroeg... gaaaappp! Dus het kan ook weer omslaan (jammer voor mams)

Verder kijk ik iedere dag op van haar ontwikkeling. Ze praat al zo duidelijk, helemaal leuk, zelfs Saskia de vriendin van mijn broer kan haar vandaag verstaan. Heel erg leuk. Verder is ze zo lekker bij de hand, veel overeenkomsten met Sophie, behalve het aankleden, dat laat ze liever aan mama over (toch wel handig een grote broer, dat helpt vast). En het spelen is hier wat minder, ze kan wel puzzelen maar gaat hij er niet snel genoeg in dan is het gedaan met de puzzel.

Wel erg gelachen vanavond, we waren aan het opruimen dus ik zeg breng jij je kopjes en schoteltjes maar even naar de kast, braaf kwam ze aan, maakt een stapel (zoals wij ook doen als we afruimen) en pakt het hele handeltje op, ik zat al met grote ogen te kijken, kan ze dit? Het bovenste kopje begon te wiebelen en de kopjes (3) en lepeltjes vielen er vanaf. Tess kijkt naar de grond, weer naar haar handjes met de schoteltjes er nog in en gooit die ook maar op de grond en gaat er van door. Ik en mijn vader lagen helemaal dubbel. Geweldig gezicht.

Geniet van je kleintjes. Morgen gaan we kleien, eens kijken wat ze daar van vindt.

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan