Uitslapertje van bijna 6 maanden

Hoi hoi,

Ik zet het ook hieronder, want ik denk dat het met eten te maken heeft.
Niet dat ik het erg vind hoor, maar toch het klopt niet naar mijn zin.
Ik heb een zoon van bijna 6 maanden (van 30juli).
Hij gaat 's ochtends steeds langer slapen ik heb er al 1 fles afgehaald en ook geen rijstebloem meer in zijn laatste fles van 20 uur, maar nog wordt het 's ochtends na tienen! En hij slaapt dan ook echt.
Wie weet wat ik kan doen, wakker maken doe ik alleen op vrijdag omdat hij naar het kdv moet, maar wil het eigenlijk niet zomaar doen, omdat hij dan heel snel moe, lees vervelend, wordt.
En soms is het ook wel 9 uur hoor, maar en vanmorgen was het weer   10.15  en gisteren laatste fles om 8 uur gehad en 8.15 lag hij in bed.
Hij eet nu het volgende
200 Pap (om 8 uur dikke en als hij later word maak ik hem minder dik van rijstebloem)
Fruit (hoeveelheid van min. 1 banaan en soms meer)
200 Fles
Groente (ik denk hoeveelheid bijna zoveel is als potje olvarit van 6 maanden)
200 Fles
En van fruit en groente kan hij blijven eten, hij vind het zo lekker, maar op=op.

Herkent iemand dit?
Ik moet 31 jan weer naar het cb.

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie!

Mijn dochtertje, Guusje is nu 7 maanden en kan ook heerlijk slapen!
's Avonds gaat ze er rond 19.30 uur in en wordt ze pas rond 8.30/9.00 uur wakker.

Als ze wakker wordt krijgt ze een pyjama papje van 250 ml, rond 12.30 broodje en 150cc, rond 15.30 liga of rijstewafel en 120 cc. Om 18.00 krijgt ze lekker een groentehapje en een danoontje met thee of water en rond 19.00/19.30 krijgt ze 180cc + 3 schepjes rijstebloem.

Denk dat ze gewoon tevreden zijn en pas wakker worden als ze weer trek krijgen! Ik zou me er niet al te druk om maken als ik jou was!! Guusje doet dit namelijk al een maand of 2 en volgens het CB kon het geen kwaad!

Groetjes,
Charelle

Heerlijk toch?
Die van mij is ook zo'n slaapkoppie/ uitslaper! (in het begin heeft hij alleen maar gehuild van de koemelkallergie en bijkomstige zaken) en nu hij tevreden is... slaap ie als een roosje!

Groetjes Kirsten

Hoi Nathalie,

Nou, ik ben jaloeoeoeoeoeoeoers!
Mijn knulletje Sven is van 28 juli en slaapt nog steeds niets door. Niet dat hij honger heeft maar hij wordt om de 1 of andere reden regelmatig wakker 's nachts en zet het dan op een krijsen. Krijgt hij zijn speentje en een aai over zijn bol, dan is het meestal wel weer goed en slaapt hij voor een uur of 2 weer.
Wij zijn soms echt radeloos want niemand heeft een oplossing, zelfs het CB niet.
De kinderarts denkt dat hij veel droomt en daar valt niet zoveel aan te doen. Want zelfs met rust en regelmaat zit er niet veel verbetering in. Wij hebben ons er maar bij neergelegd dat slapen gewoon niet zijn sterkste kant is.
Ook Sven is dol op de groente en fruit en wordt al helemaal enthousiast als ie zijn bordje ziet.

Zolang je kindje goed groeit en aankomt (en voldoende plast) zou ik me geen zorgen maken. Geniet er maar van want het kan dus ook anders....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan