Uitspraak naam

<p><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Mijn vriend en ik vinden al sinds begin van de zwangerschap de naam Malie erg leuk voor onze dochter. Alleen nu ben ik bang dat mensen het gaan uitspreken als Mali (land/malieveld) en je spreekt het dus uit zoals je de naam Marie ook uit zou spreken. </span></p><p><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">We twijfelen nu om vanwege deze reden een andere naam te kiezen. Ook omdat ik niet zou willen dat ze haar hele leven haar naam moet verbeteren..</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Hebben jullie advies? Ervaring met namen die je op meerdere manieren kunt uitspreken? En hoe zouden jullie Malie uitspreken als je het zo leest? (ongeacht of je het een mooie naam vind of niet)</span><br style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Bedankt!</span></p>
 
Hoi!
Ik las het in eerste instantie ook als Mali, misschien een y ertussen Maylie? Als je het op zn Engels bedoelt Marie. 
Mijn dochter heet Janey en meestal verstaan mensen ook eerst Jamie, best vervelend maar we noemen haar meestal Jane dus dat horen mensen wel. 
Groetjes
 
@lammetjes
Even denken hoe ik het ga typen, het gaat om de klemtoon.
De uitspraak zou moeten zijn: Ma-lie. 
Ipv Mali zoals je ook het land Bali uitspreekt.
 
Gewoon de naam nemen die jij mooi vind. Onze dochter heet Fauve! 
Is een Franse meisjes naam. Bijna iedereen spreekt het eerst verkeerd uit op zijn Nederlands zeg maar en als ik dan zeg dat het een Franse naam is en dat je het uitspreek als Foov dan snappen ze het. Wij vinden het mooi en jammer dan wat anderen er van vinden de mensen in je omgeving wennen er snel genoeg aan als ze het jullie vaak genoeg horen zeggen. 
Succes met kiezen
 
Terug
Bovenaan