uitspraken andere kindje(s)

hoi meiden,

ik heb al een dochter van ruim 3 en we hebben haar nog niet officieel verteld dat ze een brusje (broertje/zusje) krijgt, maar ben er steeds meer van overtuigd dat ze het op haar manier al weet. ze maakt soms zulke aparte opmerkingen:

we hebben het over haar rietjesbeker en dat ze daar eigenlijk te groot voor wordt zegt ze 'we bewaren de beker wel voor de baby' dus ik vraag welke baby 'voor mijn zusje die in jouw buik groeit'

gister heeft ze bij mijn mams gelogeerd en mijn moeder vraagt of ze nog een keer komt logeren waarop ze antwoord: 'jahoor omie als mijn zusje is geboren' dus mijn moeder vraagt wanneer wordt ze dan geboren? 'op vrijdag' is haar antwoord. dus ze vraagt nog even door of dat voor of na haar feestje is (ben iets na haar verjaardag uitgerekend) en daarop is haar antwoord 'voor mijn feestje. hahahahah dus mijn (uh haar) voorspelling is dat onze bieb op vrijdag 20januari wordt geboren en mijn dochter is er toch echt van overtuigd dat het een zusje is nou we zullen zien. (we zijn 30jan uitgerekend)

over 2 weken hebben we weer een echo denk dat we het haar dan maar officieel gaan vertellen (als alles goed is op de echo)

nog meer broertjes of zusjes met leuke uitspraken??

Aaaah lief zeg die uitspraken..daar geniet je toch wel van!! Zou erg leuk zijn als ze nog es gelijk zou krijgen ook.

Ons zoontje is nog veels te klein voor zulke uitspraken..hij is 17 maanden en heeft zn eigen taaltje nog..hij is wel gek van babies want als hij er 1 ziet op tv of ergens op straat dan wijst dat vingertje al: da da!! haha en ja dan zeg ik nu natuurlijk dat mama een baby in dr buik heeft maar dat dringt niet tot hem door nog.

Groetjes Inge

Wat schattig zeg, ze pikken heel snel wat op hoor in de wandelgangen.
Wij hebben nog niks gezegd tegen ons zoontje, die wordt in augustus 4, hij is helemaal dol van baby's en heeft het vaak over een zusje ;) (hij heeft al een zusje van 2 jr) maar we zeggen nog even niks, dan wordt hij helemaal hyper en het duurt dan nog zo lang voor hem eer dat de baby er is...

Hier net zo, officieel weet zl (5) nog niets, maar ik heb het idee dat hij wel wat doorheeft. Hij begon laatst ook een heel gesprek over baby's, en wat voor naam de baby dan wel hebben moest. En hoe een baby in de buik van de mama komt.

We hebben trouwens de vorige keer wel gezegd dat baby's eigenlijk niks aan zijn, ze huilen en eten en slapen. Je kan er niet gelijk mee spelen. Om de verwachtingen niet te hoog te maken.

Thijs is nog net te jong voor dat soort uitspraken. Hij wordt over precies een maand 2. Maar toen ik vorige week de (inwendige) echo had, zei hij doodleuk: mama broek uit. Dat was ook erg grappig

ben een november mamma maar kijk af en toe ook op de andere forums.
Op de vraag of mijn kids een broertje of zusje willen antwoorde mijn middelste "ik wil een broertje want we hebben al zoveel zusjes" (ik heb drie dochters)
haha geen voorspelling dus maar ik vond het wel een grappige uitspraak.
groetjes hanneke

We hadden mijn dochter van 4 al een beetje vertelt dat er misschien wel een baby in mijn buik zat omdat ik zo misselijk en moe was. Toen zei ze: "Dat kan helemaal niet, je hebt helemaal geen dikke buik." Ze heeft al een zusje van anderhalf en ik denk dat ze zich alleen maar kan herinneren dat mijn buik zo dik was.

En gisteren kon ze niet slapen en zaten w een beetje te geinen in haar bed en toen zei ze: "Jij hebt lekker een baby in je buik." Dus ik denk dat ze het nu een beetje door heeft. : )

Terug
Bovenaan