uitspugen van granenpap en waarom papfles in de avond?

<p>Ik zag net een wonderlijke opmerking op deze site voorbij komen. Er was iemand die het onzin vind om een papfles in de avond te geven (als laatste fles). Met een papfles van rijstebloem gaat je kleintje echt niet ineens doorslapen. Klopt. Dat was ook onze ervaring en het cb gaf dit ook tijdens ons laatste gesprek over voeding aan. Het is een mythe. Waarom wordt er dan toch een papfles voor het slapen gaan geadviseerd? Iemand een idee? Ik ben benieuwd hoe de meningen hierover zijn. In mijn ogen voelt het ook niet erg logisch. Zeker omdat ons meisje nog niet 100% volledig met onze pot mee draait en nog deels haar eigen ritme hierin heeft. Het is voor haar nog geen toetje, zoals ik later in de avond nog een bakje yoghurt neem...</p><p>Ze is overig 6 1/2 maand alweer en twee weken geleden zijn wij begonnen om meer andere voedingsproducten te introduceren. De fruit en groente/avondmaaltijden gaan er sinds een week actief in. Brood vindt ze nog steeds vreselijk en maisvingers gaan er alleen in als we helpen met eten. De oog/hand/mond coördinatie is nog niet ontwikkeld genoeg. Al blijft het hilarisch om te zien hoe ze hiermee aan het oefenen is. Vaak kijkt ze erg verbaast dat er iets in haar hand zit en met van die vragende ogen Wat moet ik hiermee? :) Lekker kind.  Ze maakt fantastische sprongen en het kwartje zal binnenkort wel gaan vallen.</p><p>'s ochtends kreeg ze gedeeltelijk de fles en gedeeltelijk pap bambix 6+. Dit omdat het happen e.d. nog niet lekker ging en ze berehonger had in de ochtend en geen geduld had om dan op dat moment te oefenen met eten. Inmiddels gaat dit al beter. Echter is onze ervaring dat ze de hele dag door spuugt. Net alsof we weer een refluxkind hebben. Mmmm... afgelopen week waren we op vakantie en ben ik bewust gestopt met deze pap te geven. Ze kreeg toen weer even een papfles van rijstebloem in de ochtend. Daarmee spuugt ze dus niet. Het ligt echt aan de meergranenmix. Is ze nog iets te jong hiervoor? Is het een kwestie van gewenning? Ze is drie weken te vroeg geboren en met meer dingen voel ik dat het wellicht nog even tijd nodig heeft.</p><p>Hebben andere ouders hier ook ervaring mee? Lees het graag.</p>
 
Hi, 
ik vind zelf een papfles in de avond ook totaal niet logisch en onnodig. Ze slapen er inderdaad niet beter en aangezien hir
 
Hoi
Mijn dochter van bijna 8 maanden heeft nog nooit een papfles gehad  wel sochtens met een lepel geprobeerd ging mevrouw niet snel genoeg want sochtens heeft ze honger en avond zie ik het nut er niet van in ze heeft immers anderhalf uur eerder net haar avond eten op 
 
 
Wat fijn om te lezen dat er meer baby's zijn die gewoon de fles krijgen (en 's ochtends berehonger hebben en daardoor er geen  geduld voor pap is). 
Mijn moeder instinct werkt dus prima ?
Iemand ervaring met die granenpap versus meer spugen? 
 
Ik ben ook erg benieuwd naar het spugen na de granenpap! Onze kleine heeft past 1 dag granenpap gekregen en die dag ontzettend gespuugd. Hopelijk gaat het vandaag beter.
Hier ook geen betere nachten door rijstebloem in fles, de kleine sliep er zelfs slechter van...
 
Terug
Bovenaan