uitstapjes

Hallo
Ik denk dat ik zelf een beetje teveel bezig ben met het ritme van ons zoontje (8 maanden). Als ik dan naar de winkel ga met hem of gewoon eens op bezoek ga bij iemand dan loop ik al te stressen ivm het ritme van ons kindje. Bv. hij gaat zijn slaapje niet hebben, hij moet om 16u toch zijn fruitpap hebben, hij gaat te laat in zijn bedje zitten, hij heeft geen badje gehad enz. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik heb het gevoel dat ik thuis MOET blijven voor zijn ritme maar dat is toch ook niet normaal???

Hoi Anoniem,

Ik heb dat ook wel een beetje. Mijn zoon is ook 8 maanden (ruim 8,5). Als er mensen op bezoek komen heb ik het niet en een half uur of zo schuiven met bepaalde voedingen vind ik ook niet erg. Maar als ik zelf weg moet dan probeer ik heb altijd tussen de boterham + fles en de fles van half 5 te plannen. Volgens mij moeten we toch iets losser worden, want dit slaat toch nergens op? Dan gewoon de fles meenemen, of het fruit en gewoon gaan. En maar wat later naar bed.

Groetjes!

Ik ken het probleem, met mijn 8.5 mnd zoon. Toch ga ik de laatste tijd gewoon en er is nixx aan de hand, ik heb ervaren dat het gewoon kan en er nixx gek gebeurt. Fruithapje mee of gewoon een koek uit de hand. Je moet het natuurlijk niet elke dag doen om hem zo uit zijn ritme te halen maar een keertje in de zoveel tijd is er niks aan de hand!
Ik heb nu het probleem waar ik hem 's morgens moet laten als ik ga douchen, want hij slaapt 's morgens nauwelijks meer, hoe doen jullie dat?
gr. en succes

Hoi,
Haha, geweldig. Mijn zoontje is ook 8,5 maand en ik herken het hoor! tja, ik hou zoveel mogelijk rekening met zn ritme maar soms kan het niet anders. Dan doe ik gewoon mn ding, zolang het maar niet ten koste gaat van hem.
Als ik ga douchen, leg ik m in zn ledikantje te spelen. Hij vermaakt zich altijd goed in bed ook al hoeft hij niet te slapen.
groetjes

Halloo,

Ook ik herken het met mijn zoon. Hij is nu 8 maanden. Super gemakkelijk ventje, maar ik vind het zelf belangrijk dat hij regelmaat heeft. Het is al heftig genoeg al die indrukken enzo die hij te verwerken krijgt. We gaan wel lekker op pad, maar hij moet bijvoorbeeld om 8 uur 's avonds in bed liggen. Hij kan dan best mee naar opa en oma, maar dan daar in bedje en wij blijven ook slapen. We gaan hem dus niet meer wakker maken en dan 1,5 uur terugrijden of zo. Overdag met eten maak ik me niet zo druk. Ik zorg gewoon dat ik van alles bij me heb en dan zoek ik een rustig plekje op met hem om te eten. Als ik even boodschappen ga doen, dan doe ik dat tussen de voedingen door.Dat gaat prima. Je moet er zelf een beetje achter staan met wat je doet. De een zeult met zijn baby de hele wereld over en dat gaat prima, de ander zit het liefst het eertse jaar voornamelijk thuis. Je ziet snel genoeg aan je kindje wat hij het prettigst vindt.

Succes

Hallo (ik ben de anoniem van de eerste vraag...)
Als ik ga werken dan douch ik mij 's morgens voordat hij wakker is. In 't weekend is hij soms eerder wakker en dan geef ik hem eerst zijn fles en kleertjes aan enzo en dan leg ik hem nog even in zijn box. Soms hoor ik dan wel gehuil vanuit de box maar hij moet dan maar leren dat ik er 10 minuutjes even niet ben. Ik haast mij dan wel heel hard natuurlijk...

Ik douche terwijl hij wakker in bed ligt. ik gebruik alleen een slaapzak, en voor de rest geen laken en dekentje meer, omdat hij er eens helemaal onder lag en verschrikkelijk begon te huilen. nu ik dat niet meer gebruik ben ik er ook gerust op dat er niks kan gebeuren. En ik heb een camera met schermpje, dat neem ik mee naar de badkamer en kan ik hem in de gaten houden.

hoi hoi

even een reactie op dat douchen.
mijn dochter was s'ochtends om 05:30 al wakker en het was dus geen optie om te douchen voor ze wakker werd. ik gaf haar dan eerst een voeding ik gaf borstvoeding daar na zette ik haar in de maxi-cosi op de wasmachine in de douche en ging dan lekker even douchen. dit vond ze geweldig want er was steeds contact met mama. wel even op letten dat je je kleintje niet te warm aankleed het kan behoorlijk warm worden in de douche. ik stond trouwens wel achter een douche gordijn en keek om de zoveel tijd even om een hoekje en riep dan kiekeboe waardoor mijn dochtertje lach te schaterlachen. nu ze wat groter is doe ik dit niet meer ik douche nu s'avonds en dan blijft ze even lekker bij mijn man. daarna gaat ze zelf in de douche. s'ochtends was ik me snel even aan de kraan terwijl ze op haar kamer aan het spelen is dat is bij ons in de kamer ernaast.

groetjes laura

Terug
Bovenaan