Uitstrijkje laten maken???

Hoi,

Ik vraag me af of het handig is om bij de huisarts een uitstrijkje te laten maken, heb i nog nooit gedaan. Ik ben 30 en noit gedaan maar ben nu een half jaar bezig.
Ik weet eigenlijk niet waar ze dan naar kijken...

En natuurlijk verder succes allemaal

Hoi,
Toen ik voor het eerst bij de gyn terecht kwam hebben ze ook een uitstrijkje  gemaakt,
Dit was om te controleren op baarmoederhalskanker. Ze zeiden dat dit een standaard onderzoek was, meer een bevolkingsonderzoek.
Er werd toen al een echo gemaakt (inwendig) dus lag ik toch al in die beugels, dus deden ze het uitsrijkje er even bij. Stelt niet veel voor hoor. Je voelt het wel een beetje schrapen, maar meer een kriebelachtig gevoel, niet pijnlijk dus.
Succes, Moon
ps. ik ben ook 30, en nu zo 'n half jaar bij de gyn, maar al ruim anderhalf jaar bezig om zwanger te worden.  

Elke vrouw krijgt vanaf haar 30w jaar om de 5 jaar een uitstrijkje. Daarvoor krijg je automatisch een oproep thuisgestuurd.Dit kan je gewoon bij de huisarts laten doen maar volgens mij als je wilt dan kan je dat zelf ook aanvragen bij huisarts.Heb je nog nooit een oproep gehad dan?

Ik loop nu bij fert. arts, wordt in sept 35, dus die heeft gelijk met andere onderzoeken ook een uitstrijkje gemaakt, hoef ik tenminste iin sept niet meer heen!

Hoi Hoi,

Ik word over enkele weken 30 en heb gisteren een oproep gekregen. Nu ben ik overtijd, en wil ik tot zondag wachten met testen of ik zwanger ben. Mocht ik zwanger zijn, kunnen ze dan ook een uitstrijkje maken??

Want ik durf nu nog niet te gaan, mss ben ik zwanger en is het niet goed voor het vruchtje...!!

Wie kan mijn vraag beantwoorden???

Gr. Esseltje

Terug
Bovenaan