uitstrijkje met 36 weken?

Hoi allemaal,

Om te testen of ik GBS positief ben moet er een uitstrijkje komen, ik heb al een afspraak gemaakt met de huisarts hiervoor (a.s vrijdag), maar ik vind het toch wel een beetje spannend. Ik ben namelijk al 36 weken en is dat dan niet een beetje link, of kunnen ze dat echt heel voorzichtig? Ik zie toevallig ook de verloskundige nog morgen, maar die heeft nu juist gevraagd om die gegevens, dus het zal toch wel vaker gebeuren zo laat, maar toch ben ik er niet gerust op. Wie heeft dit ook gehad?

Groetjes, Sara

is dat hetzelfde als een normaal uitstrijkje?? of kijken ze dan ergens anders naar?? ik heb ook met 36 wk een uitstrijkje gekregen voor de controle van ???. ik had voor de 2e keer vals alarm en tijdens de controle wilden ze er voor de zekerheid toch een maken.
succes met de laatste loodjes!!

PS. ik had vorige week wel mijn normale uitstrijkje vanaf 30 jr en daar had ik wel een onrustige buik door ondanks dat ik niet zwanger ben of ongi moest worden...... weet niet of het invloed kan hebben.....

Ik heb met 16 weken een uitstrijkje gehad, omdat ik steeds last had van bloedingen. De vk wilde uitsluiten dat er een schimmel zat. En dat kan prima hoor. Er is wel een flinke kans op bloedverlies, omdat de baarmoedermond extra doorbloed is en ze snel een adertje raken. Maar dat kan echt geen kwaad.
Succes!!

Ik heb ook een uitstrijkje gehad met een week of 18. Ik had ook bloedingen. Ik wilde meteen een uitstrijkje laten maken, je hoort zoveel griezelverhalen..... Maar volgens de vk kon dit niet.
Uiteindelijk ben ik toch bij de gyn terecht gekomen en die heeft wel (zonder dat ik dat hoefde te vragen) een uitstrijkje gemaakt.
Dus lijkt me geen probleem.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan