uitstrijkje + ovulatie

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden, kan iemand mij gerust stellen of een tip geven...
Vandaag had ik een donker streepje op de ovulatietester, dus waarschijnlijk morgen de eisprong toch?  Overmorgen moet ik voor het 30+ uitstrijkje maar wat denken jullie, kan dat kwaad of zie ik nu spoken? Zal het iig ook aan de HA vragen maar ben eigenlijk toch al wat nerveus hiervoor.

Liefs

Hi Toulouse,

Volgens mij kan het weinig kwaad hoor.
Ik heb toen wel bloed verloren, maar dat komt dan echt van de baarmoedermond waar 'ie met dat staafje langsgaat. Evengoed niet prettig zo'n onderzoek, maar heel goed dat je eraan mee doet! Er schijnen nog steeds vrouwen zo dom te zijn geen gehoor te geven aan die oproep .

Maar je kan het voor de zekerheid natuurlijk even vragen aan je doc.

Succes!

TeHa

Hoi TeHa, bedankt dat je reageert want makkelijk gaat het niet nu het forum (nog steeds!!!) van slag is.
Eventjes de biologieles van laaaang geleden er weer bijhalen; help!
De baarmoedermond is wat anders dan de weg waar het eitje de baarmoeder ingaat toch? Ohhh ik voel mij ineens erg klein, ihhhh. Ik wil ook alles zo graag begrijpen, nou als iemand een site weet waar het plaatje van mijn (een) binnenste op staat, gaarne.

Liefs

Hihi Toulouse, is het al weer zolang geleden??
De baarmoedermond zit aan het einde van je schede en is dus het begin van je baarmoeder (het woord zegt het al). Je kan 'm zelf voelen.
Die uitgang voor het eitje is je eierstok en die komt uit in je baarmoeder. Daar komt de dokter nog niet in de buurt!

No worries meis!

Haha, ik had al zo'n vermoeden dat er een "in- en een uitgang" aan mijn baarmoeder zat.
Thanks ennu ik weet niet meer in welke klas ik geconfronteerd ben met deze materie maar opgelet heb ik iig niet toen. Ben nu 29 jaar als je daar soms op doelde...?

Liefs

Hoi Toulouse..

Over dat uitstrijkje hoef je je echt geen zorgen te maken hoor... voor je het weet is het achter de rug en tegenwoordig wordt het door de assistentes gedaan... De eerste keer heb ik ook wat bloed verloren, en de tweede keer helemaal niets.. En je kunt van te voren ook aangeven dat je een vermoeden hebt dat je zwanger bent toch?

liefs...Bats..

Ha meid hier een reactie van een zwangere doktersassistente. Wij voeren geen uitstrijkjes uit bij zwangere vrouwen. Misschien is het beter je uitstrijkje te verplaatsen naar een andere datum, zodat je het zeker weet of je wel of niet zwanger bent. En niet in alle gevallen doet de assistente de uitstrijkjes. Ik kan van vele praktijken meestal de eenmans dokterspraktijken dat de huisartsen het zelf doen, omdat er dan maar 1 behandelkamer is. Ik hoop voor je dat je zwanger bent.
En je baarmoedermond daar moeten de zaadcellen naar binnen en uiteindelijk komt t kind via daar waar naar buiten. Meer doet het niet.
En een uitstrijkje is wel opzich zo gebeurd, ze gaan met een lang staafje naar binnen en die gaat een mini stukje maar je baarmoedermond in en draaien ze drie maal rond en halen hem er weer uit. Door dat draaien kan er een kleine irritatie komen bij je baarmoedermond en bloed je iets. Het is dus geen ongi bloed en komt dus ook niet uit je baarmoeder maar alleen van het mond stukje.
Succes meid

Hoi Desiree, dankjewel voor je reactie. Ik had idd al gelezen dat er geen uitsstrijkjke gemaakt wordt als je zwanger bent ivm het de resultaten van het onderzoek. Maar, stel dat, ben ik morgen (echt gek) dan al echt zwanger? Moet natuurlijk nog wel vandaag die eisprong plaatsvinden wat wel gebeurd denk ik want mijn ovulatietest-streepje werd al weer ietsje lichter.

Liefs

ps hoeveel weken ben je?

Terug
Bovenaan