uitstrijkje

Nu moet ik volgende week het vijf jaarlijkse uitstijkje laten doen maar nu heb ik een klein vermoeden dat ik zwanger ben maar dit is nog heeeel pril.
Kan ik het nou wel laten doen of kan dit schadelijk zijn voor het vruchtje en kan daardoor een miskraam ontstaan.
 
Volgens mij mag je geen uitstrijkje laten doen als de kans bestaat dat je zwanger bent. Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat de cellenstructuur bij de zwangerschap al afwijkt (en daar is het uitstrijkje voor). Of het kans op een miskraam vergroot zou ik niet weten, maar aan de andere kant, sex doet dat ook niet.

Ik zou gewoon even bellen en het voorleggen.

Succes
 
Hoi Hoi
Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met je huisarts. Ik heb toen ook een uitstrijkje laten doen en later bleek dat ik op dat moment zwanger was alleen ik wist het nog niet. Bij mij is alles goed gegaan maar als je twijfelt zou ik gewoon even bellen naar je huisarts.
Suuces!!
Groetjes Esther
 
Geen uitstrijkje laten maken! Ik maak zelf ook uitstrijkjes en ik mag het niet van de huisarts waarvoor ik werk. De kans op een miskraam is groter. Dus niet doen! Advies: een half jaar na de bevalling en als je borstvoeding geeft een half jaar daarna.
groetjes
 
Zo heeft de gynaecoloog ontdekt dat ik al 10 weken zwanger was! Na het maken van het uitstrijkje vertelde ik dat ik wat klachten met de menstruatie had. Hij keek, en ja hoor, zwanger.
Ik ben blij dat hij allebei heeft gecheckt. Gelukkig weer PAP 1 en een baby op komst!
Joke
 
Terug
Bovenaan