Uitstrijkje

Hoi,

Ik krijg net een oproep voor een uitstrijkje. Ik begrijp alleen niet helemaal of ik nu moet wachten tot 6 maanden na de bevalling.
Er staat : Äls u zwanger bent moet u het uitstrijkje uitstellen tot 6 maanden na de bevalling.
Nick is nu net 13,5 week.
Je kan het formulier dus retourneren, maar daar vragen ze weer alleen naar de vermoedelijke bevallingsdatum.

Ben ik nou gek ??
Ik bel morgen anders wel even de huisarts.

Groetjes,
Monique mv Nick

Hoi Monique,

Of je perse 6 maanden moet wachten is mij niet bekend, ik krijg volgende week een uitstrijkje en dan is mijn zoontje 13 weekjes. Geen probleem bij mijn huisarts. Weet niet hoe het bij anderen gaat.

Groetjes,

Roebertha

Inderdaad, wachten tot 6 maanden na de bevalling! En een 2e oproep gewoon negeren hoor. Amber is nu 5 maanden, dus over een maandje ofzo laat ik het doen.
Gr. Sonja

Je moet echt wachten anders is het niet betrouwbaar. Ik ging ook na ongeveer 4 maanden, zeiden ze toen ze m'n dochter zagen kom in het najaar maar een keer terug (8 a 9 maanden), want nu is het niet betrouwbaar.

groetjes,
Daphne

En zolang je borstvoeding geeft is het ook niet betrouwbaar dacht ik? Weet hte niet meer precies, want ik kreeg het formulier in de week dat ik wist dat ik zwanger was, dus kon inderdaad aankruisen het hokje 'zwanger'.

Van de gyn kreeg ik het advies om te wachten tot je weer een regelmatige menstruatie hebt. Anders is de uitslag niet betrouwbaar. Doe je het eerder, dan zijn er vaak onrustige cellen te zien terwijl er niets aande hand is. Dus ik wacht nog even af tot er weer regelmaat in zit! Oja, en over BV: inderdaad wachten tot je nog maar één of twee keer geeft, om dezelfde reden.

groetjes,
Sabine

Krijg je een oproep voor een uitstrijkje als je zwanger bent geweest? Ik heb in ieder geval nog niets gehoord, of gaan jullie op eigen verzoek een uitstrijkje laten maken?

Groetjes, Petra

Terug
Bovenaan