Ik heb gelukkig niet meegemaakt wat jij (jullie) hebben meegemaakt, maar heb ook een aversie gekweekt voor een uitstrijkje.
Op mijn 21e was ik voor de 1e keer zwanger maar dat eindigde na 8 weken in een miskraam.Toen moest ik in 't AMC een onderzoek ondergaan, want de arts wilde weten of mijn baarmoedermond uit zichzelf weer was gesloten.Maar dit was 4 dagen na de miskraam, en het was sowieso een onwijs pijnlijke miskraam.Ik hoefde niet gecureteerd te worden, mijn lichaam stootte alles zelf af, maar had 24 uur per dg krampen.Eigenlijk een soort van weeenstorm, maar dan dagenlang.Zat flink onder de medicatie, maar dat hielp maar even...
Dus die vent in 't AMC probeerde met een eendenbek te kijken..die kreeg hij (sorry voor deze omschrijving) er wel in maar niet open.Toen zei hij dat hij het wel even met zijn handen ging doen.Ik vloog tegen het plafond!Had het gevoel alsof hij tot zijn elleboog erin zat!!!
Enfin, heb ik echt als een trauma ervaren...
Later vertelde ik het mijn huisarts en die zei zelfs dat als mijn baarmoeder schoon was (en dat was zo, want dat was te zien op een inwendige echo ervoor) er helemaal niet 4 dagen na een miskraam meteen maar dit soort inwendige onderzoeken moesten zijn!!Zou het allemaal nog te gevoelig voor zijn.....
Enfin, enkele jaren later wilde ik een spiraaltje laten splaatsen en dat lukte ook niet, mijn buikspieren zette zich helemaal schrap, er kwam wederom geen eendenbek in.
Ging met een recept voor morfine (!) naar huis met wat bedenktijd.
Nooit meer wat mee gedaan...dan maar condooms......
Inmiddels mijn 1e oproepje binnen, word in sept. 30 jaar, maar kom er nu nog mee weg omdat ik zwanger ben.En vlak na de bevalling mag het ook nog niet, een uitstrijkje, maar ja, ik denk dat ik er volgend jaar niet meer onderuit kom.
Ben er zooo bang voor...
Groetjes Roos.