uitstrijkje

Hoi Dames,

even een rare of misschien stomme vraag.
Donderdag moet ik naar de huisarts voor een uitstrijkje. Aangezien ik dit jaar 30 wordt mag ik dus voor de eerste keer dit laten doen. Ik zie er wel een beetje tegenop. Nu heb ik zitten tellen en ik zit rond die tijd ook rond mijn vruchtbare dagen. Gaat dat uitstrijkje gevolgen hebben? ik bedoel is het naderhand nog pijnlijk of wordt er niet iets wat beschadigd waardoor het invloed heeft op de innesteling of wat dan ook. Zoals ik zei het klinkt heel raar misschien maar ik heb gewoon geen idee of het ergens gevolgen voor heeft. Het is een belangrijk onderzoek dus ik moet er toch aan geloven maar ik had stiekem gehoopt dat ik zwanger zou zijn en het nog even uit had kunnen stellen.

Hoi debs80,

Kan me voorstellen dat je hier over in zit. Misschien is het verstandig, ook om jezelf gerust te stellen, om de huisarts hier even over te bellen. Als je je verhaal uitlegt, kunnen zij vast aangeven of dit gevolgen heeft of niet en zo nodig kun je je afspraak verzetten.

Succes!

hoi
het kan verder geen kwaad hoor
ik heb het ook gedaan omdat ik 30 werd
en het mag alleen niet als je ongi bent of zwanger
ik ben alleen nog niet zwanger maar ga er niet vanuit dat het daardoor komt

succes

Hoi,
Zo uitstrijkje stelt eigenlijk weinig voor. het is alleen vervelend dat vind ik altans dat je (even grof gezegt) met je benen wijd ligt.
Het enige wat je voelt is de eendenbek die er voor zorgt dat je vagina goed openstaat dit voelt koud aan niet pijnlijk. Vervolgens haalt de arst met een schrapertje een beetje bij de baarmoerderhals een soort van slijm weg. dit slijm word op kweek gezet. Na een paar weken krijg je dan de uitslag. Volgens mij heeft het geen invloed op je vruchtbare dagen omdat de arts niet zo diep gaat.
Wat je wel tegen kunt komen is licht bloedverlies maar dat heeft niets te maken met een menstruatie, dit kan komen doordat de baarmoederhals geiiriteerd is. sommige vroeuwen kunnen ook wat branderig gevoel hebben.
Ik heb overig nergens last van gehad.
Serkte

groetjes hilda

De assistente van de dokter had mij gebeld om mij eraan te herinneren dat ik een brief had gehad, en dat ik nog niet geweest was. Ik heb toen al meteen gezegd dat we bezig zijn om zwanger te worden en dat dat mede een beetje bepaald heeft dat ik nog geen afspraak gemaakt had omdat ik niet wist of het op de 1 of andere manier invloed kon hebben. Het enige wat ze zei was vrij kort en bot....tja het is nu eenmaal belangrijk dat je het laat doen. En meteen ging ze over tot het maken van een afspraak. Dat het belangrijk is weet ik dat hoef je me niet te vertellen, maar een beetje geruststellen zat er niet bij.
Ik had wel al op internet gekeken wat ze precies gaan doen, maar ik zat eigelijk al meteen te denken van...tja het is tevens een "klusweek" beetje raar als ze wat "extra's" er mee uit haalt...haha, maar ook meer van straks is het geirriteerd of mag je een paar dagen geen sex hebben en mis ik een ronde. geen idee wat er allemaal door mijn hoofd spookt..maarjah dat heb ik altijd als ik niet weet wat ze gaan doen. Zo heb ik 3/4 jaar gewacht met bellen naar de kaakchirurg omdat ik het spannend vond. Misschien maak ik me gewoon weer druk om niks

Je maakt je nooit druk om niets. Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet. Ik vind het zoiezo geen stijl van de assitente om zo bot te doen. Je zal heus niet de enige zijn die hier mee rond loopt. Kun je anders niet een week later voor een uitstrijkje terecht. Het komt tenslotte niet op die ene week aan lijkt mij. gewoon een nieuwe afspraak maken voor een week later.
groetjes hilda

Ha Debs, ik begrijp je twijfel en gevoel, ik zat met hetzelfde en heb toen mijn afspraak verzet na net na mijn menstruatie, het is belangrijk dat je het uitstrijkje laat maken maar komt echt niet op een paar weken en/of maanden aan. Doe waar je jezelf het fijnste bijvoelt.

hoi,

ook ik heb een uitstrijkje laten maken. en ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen. wel had ik het geluk dat het een vrouwelijke ha deed en niet mijn eigen ha (al had me dat ook niet zoveel uitgemaakt. ook ik heb toen aangegeven dat ik bezig was met zwanger worden, maar dat maakte niks uit, zolang je inderdaad maar niet ongi of zwanger bent.
heb 1 druppel bloed verloren en dat was het. wel zou ik voor de zekerheid een inlegkruisje meenemen voor het geval je iets gaat bloeden. dat hadden ze dus niet tegen mij gezegd, maar gelukkig hadden ze er daar nog 1 liggen

Terug
Bovenaan