uitwaaien

We gaan dit weekend lekker weg. Uitwaaien op ameland:). Moet zeggen dak een beetje ontspanning heel goed kan gebruiken. Ben me veel te druk aan het maken....hoe ga ik het met school doen in maart februari, wat voor oppas regel ik. Een hele discussie omdat ik drie dagen naar school moet en twee dagen werk om dat te kunnen betalen en mijn man verwacht dat ik tot aan de basisschool thuis blijf zitten en dan zou ik misschien wel weer in de thuiszorg kunnen werken. Ja hallo, heb bijna twee hbo opleidingen, ik zou het zonde vinden om thuis te blijven......

Moest even wat frustraties kwijt.....
 
Is het ook op de site van de belastingdienst kun je uitrekenen wat je aan vergoeding kunt krijgen per maand voor oppas. Misschien dat een idee.. Lekker aan t werk blijven als jij dat wil straks heb je je opleiding kun je altijdnog minder gaan werken..
 
Ik ben ook bezig nog met school en ben begin feb. klaar. FF iets eerder mijn opdr/examens inleveren en dan ga ik het als het goed is redden. Na feb. ga ik 15-20 uur werken wel in de thuiszorg. Maar je moet kijken wat jij wil en niet je vriend. En voor een opleiding maak je bepaalde uren daarna kun je toch nog minderen?? En via de belasting kun je een deel terug krijgen.
 
Ik vind het persoonlijk ook sonde al je zo goed bezig bent met studeren om nog tot de basisschool thuis te zitten, wat uurtjes in de week werken zal je ontspannen en geeft waardering voor al dat studeren. Ik heb dat namelijk zelf ook! Ik wil 2 of 3 dagen blijven werken. Opvang moet te regelen zijn, zelf moet ik ook nog even kijken hoe of wat :$
Het is natuurlijk aan jullie, maar zal er indd heel goed overpraten met je vriend.

Heeeeel heeeel heel veel plezier en genieten in Ameland (ben jarloers ;))
Liefs Shar
 
Hay meid,

Ik zou je baan niet opzeggen. Kom er daarna nog maar eens tussen. Het is gezond ook om je eigen ding te houden, ik ga 24 werken en dan 1 dag ouderschapsverlof zodat ik het 1e jaar 16 uur werk..............

xxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Hey, lekker blijven werken hoor!
Werk sinds de komst van mijn dochter 2,5 dag per week; heerlijk! Natuurlijk moet je in het begin ff zoeken naar balans en de eerste dagen is het zoooo NIET leuk als je je kleine ukje moet wegbrengen naar de oppas/kdv, maar geloof me; op een gegeven moment wordt je echt kierewiet van flesjes/teletubbies/puzzeltjes/luiers/etc! (kreeg zelf onverwacht ontslag tijdens m'n zwangerschapsverlof (lang verhaal) en heb toen tot m'n dochter 1 jaar was thuis gezeten, op zoek naar een baan, dus ik was de gekte nabij, haha).

Heb zelf een universitair diploma, en werk nu niet op dat niveau (heel weinig parttime banen met dat niveau), maar het is echt belangrijk om 'bij' te blijven met allerlei ontwikkelingen en het zakelijke leven. Als je straks gaat solliciteren na 4 jaar thuis (minstens), dan ben je toch de feeling met werken een beetje kwijt..

Haha, tot zover mijn betoog. Volgens mij is het wel redelijk duidelijk hoe ik er over denk ;)
 
Dank jullie wel! Heb heerlijk uitgewaaid dit weekend, maar ben er nog niet over uit hoe ik alles ga aanpakken. We hebben het niet heel erg breed op dit moment en dat zal er niet beter op gaan worden het komende jaar, kdv is dus te duur voor ons. Ik ga maar eens rondkijken hoe het zit met oppas regelen en werken etc. Misschien kan ik me als gastouder aanmelden, aangezien ik nu ook bezig ben met hygiëne, ehbo en bhv...Misschien iets om dat thuis te doen als bijbaantje zonder dat ik kindlief hoef weg te brengen...Ik heb nog even de tijd om na te denken en zal dat ook zeker doen. Wel weet ik dat ik niet ga thuiszitten wanneer ik mijn studie heb afgerond, dat zou ik zo zonde vinden....
 
Terug
Bovenaan