Uitwasbare luiers

<p>Na de geboorte van ons kindje wil ik graag gebruik gaan maken van uitwasbare luiers. Zijn er mama's die ervaring hebben met uitwasbare luiers? </p><p>Ik zou graag van andere mama's willen weten welk merk jullie aanbevelen en welk materiaal inleggers (bamboo/houtskool/microfibre), hoeveel luiers/ inleggers jullie gemiddeld hebben aangeschaft voor de geboorte van jullie kindje en of jullie verschillende maten hebben gekocht of de verstelbare variant?</p><p>Zelf heb ik 1 luier van het merk happy flute met bamboo inlegger uitgeprobeerd bij mijn nichtje, ik vond het absorberend vermogen van de luier en inlegger meer dan voldoende, wel zat de bamboo inlegger na een poosje dubbelgevouwen doordat mijn nichtje veel aan het lopen en spelen was en vond ik bij het verwijderen van de inleggers dat deze wel erg nat aanvoelde.</p><p>Ik vroeg me verder af of kindjes sneller wakker worden tijdens de nacht wanneer zij in de luier geplast hebben als de inlegger zo nat blijft en hoe jullie ervaring is met bijvoorbeeld luiereczeem of andere huidklachten? </p><p>Alvast bedankt voor jullie tips en het delen van jullie ervaring :)</p>

Kijk eens op facebook. Er bestaat daar een groep voor wasbare luiers. Ik wil ze ook gaan gebruiken voor ons eerste kindje en er ging daar echt een wereld voor me open!

[quote quote=10133384]Kijk eens op facebook. Er bestaat daar een groep voor wasbare luiers. Ik wil ze ook gaan gebruiken voor ons eerste kindje en er ging daar echt een wereld voor me open![/quote]
www.wasbareluiersvergelijken.nl Deze website kan ook gandig zijn trouwens.

Bij een aantal webshops voor wasbare luiers kun je contact zoeken met een consulent bij je in de buurt. Dan kun je alles in het echt bekijken en ze is er ervaringsdeskundige. 

Ik ben ook wel benieuwd waarom je ze wilt gebruiken. Dacht er zelf ook aan om ze te gebruiken. Maar het lijkt mij zoveel gedoe. Eerst die luier uitspoelen dan heb je dus een emmer vol poep of een wasbak vol poep hoe pakken jullie dat aan? 

Je gebruikt inlegvellen voor vaste ontlasting. Die kun je leeggooien in het toilet en daarna kunnen ze in de groene container. De rest gaat er gewoon uit in de wasmachine met een spoelprogramma en een 60 graden was. Ik wil ze zelf gaan gebruiken uit milieu overwegingen.

Bedankt voor de tips! Ik heb mezelf gelijk aangemeld op de FB pagina en ga zo eens op zoek naar een consulent in de buurt :)

[quote quote=10133403]Even off-topic maar ik ben wel benieuwd waarom je dat wil gebruiken! Gewoon interesse [/quote]
Bij wegwerpluiers staat me de grote hoeveelheid afval tegen en ik zie bij kindjes om me heen vaak luieruitslag door de luiers, daarom ben ik voor mijn eigen kindje gaan zoeken naar een alternatief. Zo kwam ik uit bij de wasbare luiers welke beter zijn voor het milieu, goedkoper dan wegwerp en er ook nog eens erg leuk uit zien. Wat ik erg positief vind aan de onderzoeken en artikelen is dat het beter zou zijn voor de huid van het kindje en ze sneller gestimuleerd worden tot zindelijkheid. Alleen zit ik nu nog met een paar vraagjes voordat ik zelf zal kopen, maar ben al voor een groot deel overtuigd :) 

Terug
Bovenaan