Uitwassen babyspulletjes

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

over 7 weken ben ik uitgeteld. Ik wil binnenkort beginnen met het uitwassen van alle kleertjes, lakentjes etc. Ik weet dat je geen wasverzachter mag gebruiken.
Mag je wel gewoon wasmiddel gebruiken of is het verstandig om Neutral te gebruiken?

Groetjes Iris

Ik waste mijn babyspullen altijd gewoon met de normale wasmiddelen die ik voor het hele gezin gebruik (Dreft en Ariel). Ik vind het een teveel werk om de babywas apart te gaan draaien. Als je het de eerste keer doet vanuit allergieoverwegingen, dan blijf je het de rest van de tijd ook doen. Wanneer stop je immers? Je weet nooit of ze allergisch zijn totdat je  het een keertje  probeert. Daarom ging ik  er altijd vanuit dat ze niet allergisch waren en als het tegendeel zou blijken dan zou ik overgaan op Neutral. Wasverzachter heb ik nooit gebruikt, dat deed ik toch al niet!

hoihoi, ik gebruik wel gewone wasmiddel, en als ik echt wasverzachter wou gebruiken (als het gewoon buiten ophing, of op het wasrek) in de droger heb je het niet nodig.   gebruikte ik robijn sensitive, maar zoals gezegt als je de kleertjes in de droger doet heb je geen verzachter nodig.

liefs linda

Wasverzachter kun je idd beter niet gebruiken.
Ik gebruik nu neutral voor mijn dochter,maar die krijgt lichte exceem van gewoon waswiddel. Dat weet je niet van tevoren dus ik zou idd starten met gewoon wasmiddel hoor. Hoe moet je er anders achterkomen. En Neutral is toch duur. Als je het dan onnodig gebruikt is toch zonde

Ik had ook al gehoord dat je geen wasverzachter mag gebruiken maar waarom is dat eigenlijk?

groetjes Koekeltje

Hoi,
ik gebruik altijd ecologische wasmiddelen. Daar zijn alleen maar voordelen aan, goed voor het milieu, goed voor de huid, niet agressief voor je kleren of voor je machine.
Ik gebruik dus wel wasverzachter maar dan ecologische en daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Ik zou iedereen aanraden eigenlijk om wat ecologischer te wassen, te kuisen en te douchen want je zou er van versteld staan hoe vervuilend die producten niet zijn!!!!

sorry, soms heb ik even een sensibiliserende bui!
jasm.

hoi allemaal

zelf heb ik de babywasjes al een paar weken geleden gedaan
maar eerst hadden ze ook tegen mij gezecht dat ik geen wasverzachter
mocht gebruiken maar toen ik aan de babywasjes wpu beginnen zei mijn
vriendin ( kraamverzorgende ) dat ik wel wasverzachter mocht gebruiken
als het maar sensitive was. mijn vriendin rade ons aan om wasmiddel Ariel sensitive
en wasverzachter Robijn sensetive te gebruiken. dat heb ik gedaan zo ruikt de was ook fris als je de kast of lade openmaakt. ik zou zeggen luister niet te veel naar die goede bedoelingen en doe gewoon wat je denkt dat dat het beste is zo heeft mijn vriendin het ook tegen mijn gezecht zo krijg je namelijk meer zelfvertrouwen naar de bevalling

groetjes mariska

ik heb gewoon de waspoeder gebruikt die ik voor ons allemaal gebruik, dus geen andere poeder gekocht.
Mocht blijken dat kindje allergisch is, dan zal ik wel iets van neutral kopen.
wasverzachter heb ik alleen de eerste maanden niet gebruikt en daarna wel weer gewoon, moet eerlijk zeggen dat je het op een gegeven moment ook gewoon vergeet om de wasverzachter weg te laten..

Terug
Bovenaan